Senaste nytt

Byta bort SAS amex elite, till vad?

Men min fru har chase sapphire reserve, där priority pass mm ingår så det är bra som komplement när vi inte flyger sas.

Om din fru har Chase Sapphire Reserve så kanske det är läge att titta på fler kreditkort i USA, American Airlines miles kan man få i massor via diverse signup bonusar, AMX Hilton och Chase IHG kort är också väldigt bra de ger Diamant respektive Platinum direkt i respektive program, jag har dessa kort och de ger faktiskt också bra växel kurser när man använder om i Sverige

AA Miles är ganska bra att använda inom eller till och från USA så länge man undviker att flyga BA metall via Heathrow där skatterna är skyhöga.

Hoppas denna idé är korrekt! kan du inte ge bort 100000 poäng som är max/per år till din fru då förlängs dessa poäng i 5 år, visst kostar 5000 kronor om jag räknat rätt men kanske kan vara värt det? och ge bort 100 000p till någon kompis

Tack för tipsen! Jag får nöja mig med lite överpris på sas plus till EWR nu för denna gången så att inga poäng brinner inne. Iom att det finns direktflyg blir det bekvämare än business med fler anslutningar. Sen får det blir nån rolig längre solsemester med star alliance tänker jag.
Ska även kolla amerikanska kort men det lutar åt ett svenskt amex platinum.

Toppen