Senaste nytt

[Business] Stockholm - Dubai enkel från 4.300kr Finnair

Senator

Moderator
Vänner,

Finnair fortsätter med väldigt aggressiva priser från Arlanda. Nu hittade jag ARN-DXB som bara finns som enkelbiljetter men prissätts som två enkla för en retur:

finnair.PNG


Skatter och avgifter tur/retur är 899kr. Så billigaste är:
3.719kr + 3.719kr + 899kr = 8.337kr.

Tre billigaste fare basis är det bara rutten ARN-HEL-DXB som gäller. Men från RNN0U9CZ går det att klämma in HEL-DOH med QR på AY code-share sen QR mellan DOH-DXB.

Finnair flyger vad jag kan se HEL-DXB på söndagar och onsdagar, och retur måndagar och torsdagar. Det verkar vara ett uppehåll i tre veckor i mitten av februari. Jag hittade som billigast för 2 vuxna och 1 barn 26.300kr på våra datum som är ohört bra. Detta var Business Light R-klass, men väska kostar bara €25 enväg så det är ingen big deal.

Flexibilitet och avbokning är olika. Alla dyraste i varje fare-class (I, R, D, C,J) är avbokningsbara och ändringsbar. Alla andra icke-avbokningsbara men ändringsbara fram till 28:e februari så länge man bokar om 48t innan avresa.

Tier Points är 40 + 140 + 140 + 40 = 360 direkt och lägg på 40 + 40 via Doha.

Bra deal!
 

Senator

Moderator

Senator

Moderator
Det blev en resa i mars med familjen. Två vuxna och ett barn gick på 26.300kr. Vi valde onsdag till torsdag. Söndagar är väntan 90min längre i Helsingfors och sådant spelar stor roll när man har med sig en rastlös 3 1/2 åring

Jag har letat med ljus och lykta på nuvarande 2-for-1 kampanj med Lufthansagruppen men det är helt hopplöst!

Vi bokade två nätter på Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah via AMEX Fine Hotels & Resorts som innebär dubbel uppgradering i normala fall sen kör jag Hilton Honors bokning fem nätter och hoppas vi kan behålla samma rum

Känner mig rätt nöjd med denna bokning! Med lite andra planerade resor med British Airways kommer nog Junior till Bronze och frugan tillbaka till Silver på BAEC.
 
Toppen