Senaste nytt

[Business Class] Stockholm-Comoros alt Nosy Be (Madagaskar) T/R, Ethiopian, 11900 kr inkl. skatt

Riktigt bra pris för business till Madagaskar eller en liten vacker ö strax utanför.
11900 kr inkl skatt tur och retur i business.

Exempel här:

https://www.kayak.se/flights/ARN-HA...paign=deeplinks&utm_content=f_ARN_HAH_C_jul13

Kan bokas för resor augusti 2018- juli 2019.

Bokas i P-klass så 0 poäng till t ex Eurobonus eller Lufthansas Miles and More.
EuroBonus-partner – Ethiopian Airlines | SAS
Where to Credit | Where to Credit Ethiopian Airlines Flights in P Booking Class
5B7B4D96-4248-439E-8144-1D11A73AC56F.jpeg

Jag har inte varit där själv men det ser onekligen trevligt ut på Nosy Be:
Nosy Be - Sök på Google
 

Kimmen00

Medlem
Synd bara att pesten härjar på Madagaskar. Inget jag skulle åka till förrän de fått de utbrotten under kontroll.
 

Voyageur

Medlem
Nice deal.

Men med det sagt vill jag minnas mig ha läst nånstans att Madagaskar räknas som en av världens mest ohälsosamma och orena platser. Pesten som redan nämnts är väl en bra ledtråd.....
 
Synd bara att pesten härjar på Madagaskar. Inget jag skulle åka till förrän de fått de utbrotten under kontroll.
Verkar vara under kontroll ja.

Outbreaks and Emergencies Bulletin, Week 27: 30 June - 06 July 2018 | WHO | Regional Office for Africa

Ön utanför, Nosy Be, verkar vara mer hälsosam än Madagaskar när jag högst ovetenskapligt googlar runt.
Men som vanligt med exotiska destinationer så gäller det att vara uppmärksam på exempelvis vaccinationsrekommendationer och övriga sätt att skydda sig mot sjukdomar.
 

pep

Medlem
Pest er en fattigdoms-sygdom (a la kolera). Jeg har både levet i Antanvario og i Lushoto (Tanzania), hvor den findes men har aldrig truffet den. Eller blot set et offer. Man skal virkelig leve i slum for at pådrage sig noget der. Ingen reel risiko overhovedet. Men får megen omtale i medier da den er "sensationel" og skrækindjagende.
 
Toppen