Flying Finn
Medlem
Löper stor risk att jag orsakar att någon går och ändrar faren i GDS, men det kan inte hjälpas i så fall.
Skulle ha bokat först en egen biljett, men jag kommer troligen inte att hinna med en resan från Tel Aviv till Guangzhou, via Kigali, huvudstaden i Rwanda, så delar den här med mig eklusivt på BC.se.
Jag har redan i många månader planerat att flyga med WB (RwandAir) och de har proportionellt goda fares även på sin gamla longhaulrutt från Bryssel (BRU), men speciellt nu med se nya rutterna har det blivit speciellt intressant. Hoppas att det blir av med att besöka i Afrika bl.a. Rwanda under 2020 för min del. Är nog lite sur på att jag inte kan nu delta av dessa priser.
RwandAir har börjat nu i juni med sin längsta longhaulrutt som är till Asien med Airbus A330-200: KGL-CAN via BOM, flygtid ca. 13 timmar och ca. en timme paus i Mumbai (BOM). Nästa vecka börjar de flyga till Israel på rutten KGL-TLV med Boeing 737-800.
Det finns specialfares för CAN (till och från), men jag delar med mig deras absolut billigaste kampanjfare. Har inte hittat den här på någon sajt, utan helt själv manuellt luskat ut den med ExpertFlyer och Matrix, eftersom jag har följt med bl.a. RwandAir ett tag och nya rutter brukar ju betyda specialpriser.
Flyg för ca. 8000 kr (jo, du läste rätt, inte t.ex. 80 000 kr) från Israel till Kina eller vice versa. Och för några hundralappar till kan ku stanna och upptäcka Rwanda - en lovande demokrati i västra Afrika som bl.a. inte tillåter engångsplastkassar och majoriteten i parlamentet är kvinnor.
Inga minimum krav för stay, men max. en månad. Stopover kostar 100 $. Faren borde tillåta det även i BOM, men jag får fel pris då. Endast KGL tycks fungera med Matrix som tänkt. Ett stycke förändringar av bokningen är gratis.
Åtminstone för hela hösten tycks faren ge billiga priser. Personligen kan jag tidigast tänka mig nästa vår, så i nuläget funkar faren inte för mig. Kommer att hålla utkik nog.
TLV-CAN:
CAN-TLV:
Och med stopover:
Kanske inte till så stort glädje, men det är ju inte precis dyrt, så kanske någon av er blir intresserad?