Senaste nytt

Business class på Singapore Airlines - vilken kabin?

wifferdille

Medlem
Hej!

Jag planerar en resa från Stockholm till Singapore över jul och nyår. Jag vill gärna testa att flyga med Singapore Airlines i business class. Då jag vet att det är svårt att boka SQ i business med awards (iaf med Eurobonus), så är mitt sikte inställt på att försöka hitta en vettigt prissatt biljett istället. Jag hade gärna testat nya A350 (via Amsterdam eller London) men de biljetterna springer iväg i pris. Kvar finns alternativen...

A380-800 (via London, Frankfurt)
777-200 (via Köpenhamn)
777-300ER (via London, Frankfurt) - nya business class kabinen från SQ?

Era åsikter, erfarenheter och rekommendationer tas varmt emot!

Hej!

Jag planerar en resa från Stockholm till Singapore över jul och nyår. Jag vill gärna testa att flyga med Singapore Airlines i business class. Då jag vet att det är svårt att boka SQ i business med awards (iaf med Eurobonus), så är mitt sikte inställt på att försöka hitta en vettigt prissatt biljett istället. Jag hade gärna testat nya A350 (via Amsterdam eller London) men de biljetterna springer iväg i pris. Kvar finns alternativen...

A380-800 (via London, Frankfurt)
777-200 (via Köpenhamn)
777-300ER (via London, Frankfurt) - nya business class kabinen från SQ?

Era åsikter, erfarenheter och rekommendationer tas varmt emot!
Business class på Boeing 777-200ER (jag tror att det var) på Singapore-Köpenhamn har nog äldre version av 1-2-1 konfig stolar.
Singapore Airlines uppgraderar flygplan på Köpenhamnsrutten - BusinessClass.se

Boeing 777-300ER har både äldre version och ny version (som på Airbus A350) av av Business class stolar.
Singapore Airlines första Airbus A350 har börjat byggas i Toulouse - leverans i början av 2016 - BusinessClass.se
New Business Class

Airbus A380 och vissa Boeing 777-300ER har äldre version av Business class stolar
Recension: Singapore Airlines business class New York-Frankfurt - Singapore Airlines lever upp till sitt rykte - BusinessClass.se

@guitarsingapore har skrivit några reserapporter om Singapore Airlines Business class så rekommenderar jag dig att läsa hans reserapporter.

Singapore Airlines SQ 321 London to Singapore Business Class Review plus Lounge | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Singapore Airlines SQ322 Singapore to London Review Business Class&SilverKris Lounge | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Singapore Airlines SQ 305 New Business Class London to Singapore | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Singapore Airlines SQ317 London to Singapore SG50 plane - Flying Home | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen