Senaste nytt

[Business Class] LATAM (LA/JJ): Rom-São Paulo, t/r, 1300-1500 €

Flying Finn

Medlem
Delar den här med mig utan en egen bokning och biljett, eftersom det inte finns tillgång på hösten, då jag först skulle ha tid för att flyga till Sydamerika.

Är rätt så säkert att faren är bokningsbar. Det ser ut att vara ett kampanjpris för den italienska marknaden, eftersom den går ut 28.1. Ursprungligen hittad på FlyerTalk, men jag förbättrade dealen med en bättre routing och med mera detaljer för er. :)

Går att dra in 2 (40 + 40 + 160) = 480 TPs med BAEC, i fall man bokar mina förslag. Går ju även att flyga från FCO till MAD och så till LIS eller CDG för LATAM till GRU, men det blir då 140 TPs på longhaul. Frankfurt är precis över den magiska gränsen 6000 mil. T.ex. Milan (MXP) går ej, dealen gäller endast Rom.

Ta i beaktan:

* tillgång närmast februari till maj 2019, har ej undersökt genom att försöka hacka faren i större detalj
* boka minst 14 dygn före avgång
* måste biljetteras senast 28.1
* måste stanna över natten lördag-söndag
* inga gratis stopovers
* måste vara LATAM Brasil över Atlanten (t.ex. via LIM skulle funka, om det skulle vara LA eller JJ)

MAD.jpg

LON.jpg

Den här faren har tydligen en ny form av LATAM fare rules. Det står även på spanska så att "Carmen" på LATAMs kundtjänst ska våga tro att det på riktigt är meningen att den medvetna resenären kan boka t.ex. 6-7 flygningar för båda riktningarna - det är alltså på riktigt unlimited transfers och inte ett misstag. ;) Dock MPM gäller och så även flygbolagsrestriktionerna.

Kod:
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
          ///
          ILIMITADAS CONEXIONES PERMITIDAS.
          ///

LATAM försöker göra det smidigare för flygnördar att boka obskyra routings? :D

Går att flyga A350 på flera rutter

LATAM
Sao Paulo Guarulhos GRU – BCN Barcelona – Resumes 30 March 2019
Sao Paulo Guarulgos GRU – FRA Frankfurt – Starts 2019 (-1000)
Sao Paulo Guarulhos GRU – LIM Lima (Commenced)
Sao Paulo Guarulhos GRU – MAD Madrid (Commenced)
Sao Paulo Guarulhos GRU – JFK New York (Commenced)
Sao Paulo Guarulhos GRU – MCO Orlando – Resumes 15 December 2018-31 January 2019; then 2 March 2019
Sao Paulo Guarulhos GRU – CDG Paris CDG (Commenced)

Airbus A350 Routes

Någon som har lyckats få ihop åtminstone 14-15 segment? Har inte tillgång till min dator och det är så bökigt att söka på mobilen.

Problemet är att LATAM Brasil (LA/JJ) flyger från Europa endast till GRU, så det går inte att trissa omkring i Brasilien. Har dock inte prövat med LIM via Peru, eftersom igår fick jag inte den att fungera. Intressant att @storbokstav fick LIM att fungera, eftersom fare rules krävde LA/JJ och LATAM Peru har ju en skild IATA-kod. :)

Problemet för övrigt är att det inte går att trissa inom Europa från FCO till många destinationer. Eller visst går det, eftersom faren tillåter många bolag, men det blir inte OW. Med OW måste första benet vara antingen till LON eller MAD. Förlusten av Airberlin begränsar utbudet. Faren tillåter ju även Vueling, men jag tror ingen är sugen på det... ;)

Hade det gått att få med Royal Jordanian och S7 på något sätt?

Nej, eftersom MPM tillåter inte en så lång avvikelse (Amman eller St. Petersburg/Moskva) från din huvudsakliga riktning. Med unlimited transfers så är grejen den att du hela tiden gör framsteg mot din egentliga destination, men du gör många mellanlandningar. Du kan titta på mitt exempel med LATAM från Ecuador till USA (tråden med BAEC TP runs) som ett exempel på logiken hur man konstrurerar en sådan. :)

Toppen