Senaste nytt

[Business class] Kiev-Singapore T/R, Alitalia, 13,600 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2012-DEC-04

Det är åtetruntpris.

[Business class] Kiev-Singapore T/R, Alitalia, 13,600 SEK inkl. skatter

KBP-SIN T/R
Flygbolag: AZ (Alitalia: Skyteam)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DRTCE
Pris: 1.410 USD + ca 580 USD, totalt ca 13.600 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: --/12 månader
Stopover: Obegränsad fri stopover i varje riktning
Transfer: Obegränsad antal transfer
HIP Check: Nej
Tillåtna flighter: AZ eller AZ flghter som är opererade av Air France eller av KLM
Barnrabatt: 33% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Kiev-(AZ)-Milano/Rom-(AZ: AF/KL)-Amsterdam/Paris/Abu Dhabi-(AZ: AF/KL/EY)-Singapore

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

---original 2011-08-01---

[Business class] Kiev-Singapore t/r, Alitalia, 12,500 SEK inkl. skatter

KBP-SIN t/r
Flygbolag: AZ (Alitalia: Skyteam)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DRTCE
Pris: ca 8,850 SEK + skatter ca 3,650 SEK(mer om du tar flera flighter)
Min/Max stay: --/12 månader
Stopover: Obegränsad fri stopover i varje riktning
Transfer: Obegränsad antal transfer
Tillåtna flighter: AZ eller AZ flghter som är opererade av Air France eller av KLM
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Kiev-(AZ)-Milano/Rom-(AZ: AF/KL)-Amsterdam/Paris-(AZ: AF/KL)-Singapore

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter mellan Singapore och Europa är opererad av Air France eller av KLM med Alitalia flightnummer.

Routing ex:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Routing ovan ger över 28,000 miles på Flying Blue.

Air France L'Espace Affaires (Business Class) AIR FRANCE EXPERIENCE
Air France  L'Affaires_1.jpg
(Foto av Air France Media Library)

KLM World Business class på Boeing B747
3415720756_4dbf4cee1e_z.jpg

(Foto: KLM World Business Class Cabin by Matt @ Istanbul at Flickr)

KLM World Business class på Airbus A330
5376789014_baca984bcc_z.jpg

(Foto: PH-AOM "Business" Class by rye man at Flickr)
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Undrar om inte detta är ett misstag det här priset, full flex affärsklass som är billigare än en del av ekonomiklasserna. Kollade historien och priset har funnits i åtminstone ett år.
 

Dr. Miles

Expert
Undrar om inte detta är ett misstag det här priset, full flex affärsklass som är billigare än en del av ekonomiklasserna. Kollade historien och priset har funnits i åtminstone ett år.

Många flexibla ekonomiklass biljetter är faktiskt dyrare än vissa Business class biljetter.

T ex, Uzbekistan Airways biljetter är billigare än de flesta ekonomiklass biljetter.
 

Gnopps

Medlem
Jovisst, högsta ekonomi brukar vara billigare än låg affärsklass. Men i det här fallet är det näst högsta affärsklass som är billigare än de tre högsta i ekonomiklass, och lika flexibel.
 

Alx

Medlem
Är det någon som vet om man kan avboka/"missa" den första flighten och kliva på i Rom istället utan att riskera att hela bokningen avbokas? Fungerar ju inte på billigare biljetter, men en så flexibel som denna?

Jag har Rom som utgångspunkt när jag reser så att slippa Kiev på utresan vore ju kanon. På hemresan kan jag ju alltid boka Rom som stop over och sedan bara överge övriga biljetter vidare till Kiev så där är det inga problem.

Hur som helst en högintressant biljettkombination! :)
 

Dr. Miles

Expert
Man kan ALDRIG(med stora bokstäver!) skippa den första flighten oavsett vilken biljett än man köper.

Med normal biljett går det att RÄKNA OM biljettpriser, därför det GÅR att SKIPPA första sträckan.
Men det blir varken samma pris eller samma biljett längre.
 

Alx

Medlem
Tack AHO, det var ett rakt och tydligt svar! :) Biljetten är onekligen ändå intressant...

Jag har ju Egyptair biljetten från MLA-CAI-BKK ToR att välja på för 12.500:- inkl skatter... OK jag vet att de inte serverar sprit ombord, men i övrigt verkar deras business produkt på 777-300 vara snäppet bättre än exempelvis AF.

Någon som har testat Egypts 777-300 i business class? Har själv bara åkt kortdistans i deras Embraer, vilket var helt OK rent servicemässigt, men den saknade riktig business class.
 

Dr. Miles

Expert
Bump.

Den här dealen finns fortfarande och nu kan man använda Etihad Airways flygning med AZ flightnummer också.

Screenshot20121204_2.jpg .

ca 1.516 EUR inkl. skatter (ca 13.100 SEK)
 

Dr. Miles

Expert
OBS: Om ni väljer att boka Etihad flygningar med Alitalia nummer(AZ), får ni inte miles till bl a Alitalia MilleMiglia, Air France/KLM Flying Blue.
 
Toppen