Senaste nytt

[Business] Barcelona-San Fransisco t/r 1257 EUR Air Canada

pep

Medlem
Set paa AFotD [Business Class] AIR CANADA BCN to SFO from 1,257€ - LoyaltyLobby

Fare Details:
Travel restrictions: Valid for travel commencing on/before 30JUN 22.
Sales restrictions: Tickets must be issued on/before 30JUN 21.
Fare: Air Canada (AC) PXNCZM8 BCN to SFO.
  • Booking class: P.
  • Price: from 1,154€ (814€ base fare + taxes & surcharges).
  • Day/time restrictions: permitted MON/TUE/WED/SUN on each transatlantic sector.
  • Advanced reservation/ticketing restrictions: required at least 180 days before departure.
  • Minimum stay: 6 days.
  • Maximum stay: 3 months.
  • Stopovers: not permitted.
  • Cancellations: ticket is non-refundable.
  • Changes: changes permitted.

@Maja här har du din resa i Business tor till San Francisco från Europa för ca 13k SEK. Sökte lite random datum i juli/aug och det ser rätt öppet ut. Air Canada, Swiss, Lufthansa har biljetter för ca 1350€. American Airlines och BA har priser på ca 1600€.
Tack! Ska se om jag kan snickra ihop något vettigt med Barcelona som startpunkt. :)

@Maja här har du din resa i Business tor till San Francisco från Europa för ca 13k SEK. Sökte lite random datum i juli/aug och det ser rätt öppet ut. Air Canada, Swiss, Lufthansa har biljetter för ca 1350€. American Airlines och BA har priser på ca 1600€.
Tack @palmen för heads up! Bara för att förtydliga för mig själv, jag måste göra två bokningar, en GOT-BCN-GOT och en BCN-SFO-BCN?

Tyvärr får jag inte ihop flygtiderna från Göteborg, vilket innebär att vi måste flyga ner kvällen innan, hotellövernattning. Men får räkna på alla delar och se om detta lönar sig ändå i jmf med min bokade bonusresa och köp av inrikesbiljetterna.

Last edited:
Tack @palmen för heads up! Bara för att förtydliga för mig själv, jag måste göra två bokningar, en GOT-BCN-GOT och en BCN-SFO-BCN?

Tyvärr får jag inte ihop flygtiderna från Göteborg, vilket innebär att vi måste flyga ner kvällen innan, hotellövernattning. Men får räkna på alla delar och se om detta lönar sig ändå i jmf med min bokade bonusresa och köp av inrikesbiljetterna.
Jag skulle definitivt flyga ner en dag innan med biljetter på separata bokningar. Inte värt att chansa, och Barcelona är väldigt trevligt också även om det kan vara väldigt varmt på sommaren. Äta gott med tapas kvällen innan avresa hade jag inte tackat nej till.

Jag skulle definitivt flyga ner en dag innan med biljetter på separata bokningar. Inte värt att chansa, och Barcelona är väldigt trevligt också även om det kan vara väldigt varmt på sommaren. Äta gott med tapas kvällen innan avresa hade jag inte tackat nej till.
Räknar på den biten just nu för att se vad vi hamnar med extra flyg GOT-BCN och hotellnätter på både vägen dit och hem. Hotelltips? Vi skulle ha åkt till Barcelona nu i höst för första gången, men SAS körde en 737-700 på några av flighterna så det sket sig.

Räknar på den biten just nu för att se vad vi hamnar med extra flyg GOT-BCN och hotellnätter på både vägen dit och hem. Hotelltips? Vi skulle ha åkt till Barcelona nu i höst för första gången, men SAS körde en 737-700 på några av flighterna så det sket sig.
Hotelltips i BCN är typ hotels.com och ta något billigt centralt, vi brukar bo i närheten av hamnen/Barceloneta där det finns många hotell med ok standard för ca 1000 per natt normalt sätt. Finns ju även billigare holiday Inn och liknande vid flygplatsen. Men helt klart värt att kolla priserna då det även kan kosta det dubbla utan problem om det är "fel" dagar

Tyvärr så hamnar vi på fler semesterdagar totalt sett, samt extra hotellnätter vilket gör att när jag jämför alternativen så blir min bonusbiljett med Swiss i kombination med United i Economy Plus vinnaren, även om maken hellre besöker Barcelona än New York. Ska räkna och jämföra lite till för hade gärna testat Air Canada!

Ska räkna lite till och se vad jag kan hitta. Det är riktigt bra priser med utgång i Barcelona, men för oss som utgår ifrån Göteborg så blir det 10k extra i flygkostnader GOT-BCN och sedan extra hotellnätter som gör att vinsten tyvärr äts upp ganska snabbt. :(

Toppen