Senaste nytt

Budget, lurad på försäkring.

jonten

Medlem
Jepp, rookie mistake ifrån vår sida. Man skall inte lita på folk..
Vi tar det ifrån början, Miami stor hyrbil 6 dagar. Letade ordentligt och jämförde priser, alla stora bolag var relativt dyra. Hittade Ford Explorer på Budget via rentalcars.com, 4500:- inkl add drivers och full tank bensin. Ett bra pris och tusenlappar billigare än tex Avis, sixt ja ni fattar. rentalcars är stora och borde inte vara ett problem, och det var de inte heller.
Nåväl framme på Budget på MIA, ingen kö, trevlig kille. Lämnar fram pass, körkort Amex platinum.
Han uppskattade att vi var förbereda, skrattade, pratade och sen säger han ni skall inte ha försäkring va när du betalar med Amex Platinum, jag bekräftar och säger inga försäkringar. Han berättar att add drivers, full tank ingår, inga försäkringar så det är bara att signa. Bilen är betald via Rentalcars säger han.

Ipad 17 sidor han scrollar och jag signar. Får bilnyckel och vi drar. Drop off, totalt problemfritt. Inga skador, hon skrattade för att bilen gick på ångorna. Men det var ok, soppan ingår.
Lämnar åker hem och kollar Amex.
4 dagar senare 57 US debiterat av Budget. WTF!!!
Har ju inga papper kvar, letar epost. Amex plockar fram kontaktväg, jag mailar. Och jag skickar även mess på facebook messenger.
Facebook högg efter ngn timme, ger dem data. Hon återkommer. Du har valt roadside assistense för 57 US. Jag är hyggligt trevlig, förklarar om Amex, vi har tackat nej, 4 st vittnen, han har gjort en scam mot oss för att tjäna provision.

Ja ni fattar, final descison är debitering kvarstår. Har ju signat.
Nu blir det claim mot Amex och hävda bedrägeri vilket det är. Utfall kan gå åt båda hållen.

Moralen är, lita lita lita fan aldrig på dessa jävla hyrbilsfirmor.
Till mitt försvar så hyr jag bil i Sverige 30-50 per år, och där har jag aldrig läst avtalet och aldrig blivit lurad.

Och jepp vi överlever 57 US delat på 4, men principen. Och jepp skulle lusläst Ipadfan.
Ja ja veckans gnälltråd, sorry nu får ni skratta. :D

Förhoppningsvis var det bara ett misstag från deras sida, och inte utstuderat bedrägeri. Misstänker du det sistnämnda bör du polisanmäla?

Förhoppningsvis var det bara ett misstag från deras sida, och inte utstuderat bedrägeri. Misstänker du det sistnämnda bör du polisanmäla?
Misstag jo det kan hända, men just detta att de tjänar provision på upsell gör att misstanken finns. Tänker att Amex får hantera det som en scam/misstag. Budget eller Amex kanske backar. Hade jag varit kvar på MIA så hade uthyrningskillen backat.
Skitpengar men vill inte känna mig lurad

När det gäller USA, sparar jag dessa dokument i något år, Även Canada faktiskt, hade ett problem med Herz. Några tjejer på hotellet blev fulla, bjöd hem några killar och kickade ut de innan "det blev intressant". De blir sura och slår halvt sönder deras hyrbil. Även vår skadas lite på förardörren. Polisanmälan görs där de även kollar övervakningsfilm och det konstateras att de är orsaken till skadan. Vi har 0kr självrisk och tänker att allt var bra men några månader senare kommer en faktura på självrisk. Vi överklagar skriftligt och de besvarar några månader senare och så håller vi på ett tag. Det kommer till att deras domstol eller liknande skickade ut ett indrivande. Vi kontaktar Herz Sverige och får bra hjälp, de kontaktar Kanada och får napp, jo då vi behöver ej betala och allt är som det skall. Vi ber även om att få det skriftligt att ärendet är nedlagt vilket vi får. Sparade allt detta ett tag med.

Har vid tillfällen varit med om att de vill ha pengar för skador som ej finns, fotar alltid bil innan och efter, det har med räddat oss. tyvärr orkar många inte och allt kan fortsätta på detta sätt. Mja, hoppas det löser sig smidigt

Har inte orkat skriva om det här, men vi blev riktigt less efter vår Budgethyra på MIA i november.

De hade helt klart bäst pris och vi fick en ordentlig uppgradering så det kan vi inte klaga på, men vid upphämtning noterar jag att det finns med extra kostnader för förbetald tull och bensin. Jag påpekar att vi inte vill ha något extra och kommer köra på sunpass. Tjejen vid disken säger att allt försvinner när vi lämnar tillbaka bilen. Med dålig magkänsla hämtar vi bilen och upptäcker att den inte har full tank. Vi påpekar det när vi kör ut och en kille gör en kråka på vårt papper, inget mer vad jag lägger märke till.

Allt funkar bra med hyran och vi lämnar tillbaka bilen, får ett kvitto på kalaset där alla extra kostnader står kvar. Det som gör mig extra less är att vi fixat full tank innan vi lämnat tillbaka den, alltså mer än vad som egentligen hade behövts. Det blir ett par vändor via mail och Budget går tillslut med på att ta bort extra bensinen då vi skickat över kvitto på tankningen vi gjort precis innan vi lämnat tillbaka bilen.

Bitter eftersmak, Budget brydde sig inte om att bilen inte var full tank när vi hämtade den och att "allt man godkänner vid upphämtning måste betalas". Alltså har tjejen vid disken ljugit oss rakt upp i ansiktet gällande tullavgiften.

Har kört på både Avis och Hertz från MIA tidigare och kommer nog hålla oss till dem och Sixt framöver.

Toppen