Tittar man på bokningsklasses som används på sträckan Stockholm-Bryssel ser man följande
NRCLRTM0 SN N Round-Trip 512(SEK) E
KRCLRTM0 SN K Round-Trip 710(SEK) E
LRCLRTM0 SN L Round-Trip 821(SEK) E
ERCLRTM0 SN E Round-Trip 969(SEK) E
MFFXRTW1 SN M Round-Trip 1000(SEK) E V / -- 20
TRCLRTM0 SN T Round-Trip 1303(SEK) E
SRCLRTM0 SN S Round-Trip 1692(SEK) E
MFFXRTD0 SN M Round-Trip 1900(SEK) E 07
WRCLRTM0 SN W Round-Trip 2081(SEK) E
VRCLRTM0 SN V Round-Trip 2471(SEK) E
QRCLRTM0 SN Q Round-Trip 2860(SEK) E
MFFXRTM0 SN M Round-Trip 3200(SEK) E
HRCLRTM0 SN H Round-Trip 3305(SEK) E
URCLRTM0 SN U Round-Trip 3861(SEK) E
BFFXRTM0 SN B Round-Trip 4467(SEK) E
PFFBRTM0 SN P Round-Trip 5042(SEK) B
YFFXRTM0 SN Y Round-Trip 5579(SEK) E
ZFFBRTM0 SN Z Round-Trip 5579(SEK) B
DFFBRTM0 SN D Round-Trip 6895(SEK) B
CFFBRTM0 SN C Round-Trip 8008(SEK) B
JFFBRTM0 SN J Round-Trip 9583(SEK) B
Jag tror man kan gissa sig till att de priser som innehåller RCL i namnet är olika varianter av Check&Go samt Light&Relax och att man (precis på samma sätt som hos SAS) betalar ett tillägg fall man vill inkludera baggage. Men det är i grunden samma fare basis.
De som innehåller namnet FFX är således Flex&Fast i ekonomikabinen och FFB Flex&Fast men i Business-kabinen.
Huruvida SN har tre sektioner ombord (business, flex&fast ekonomi, check&go+light&relax ekonomi) låter jag vara osagt men jag
tror åtminstone INTE de särskiljer på de två sistnämnda rent fysiskt ombord så fyra sektioner lär de inte ha om min gissning stämmer.
Listan ovan stämmer med iaktagelserna att M, B och Y är Flex&Fast och N, K, L, E, T, S, W, V, Q, H är antingen Check&Go eller Light&Relax.