Senaste nytt

British Airways förbättrar...

Homer

Medlem
Från intern e-post

Here are the headline points:

• BA admits that ‘there’s still a lot of work do’ despite improving customer feedback scores, driven by Club Suite
  • ba.com will be improved to allow more customers to amend their reservations without calling
  • Staff numbers are being increased at customer contact centres, and new telephone systems introduced
  • A new document checking process will be introduced before the Summer peak to make check-in easier
  • World Traveller Plus passengers will get a dedicated check-in area for the first time
  • A baggage tracing app will be launched, allowing passengers to see where there luggage is and to facilitate the easier return of delayed baggage
  • A plant-based menu will be introduced to BA lounges
  • The Skyflyers programme for children will be relaunched
  • Club Europe meals will change in March, with a greater variety of options promised
  • World Traveller meals will change in May with ‘additional items’ promised for both meal services
  • Club World will see ‘new enhancements’
  • More drinks will be loaded to end the current shortages due to low supplies, as well as additional spare meals to allow more customers to receive their first choice
More to follow when we get the official announcement. I don’t want to pass judgement until we have seen the detailed proposals – there is, for example, no mention of going back to serving meals in premium cabins course by course, even though most other major airlines have already done so.

EXCLUSIVE: here are the BA plans for new service improvements in 2022

Enda sättet för BA att inte tappa alla kunder till EasyJet, just nu är ju Economy inom Europa exakt samma fast sämre än EasyJet men dyrare. BA kan inte kampas på pris så måste därför vara mer premium.

Vill hävda att det är samma för SAS om de inte vill förlora till RyanAir, men de kommer nog fortsätta försöka bromsa sig ur uppförsbacken.

Vill hävda att det är samma för SAS om de inte vill förlora till RyanAir, men de kommer nog fortsätta försöka bromsa sig ur uppförsbacken.
SAS och BA och övriga Legacy carriers kan inte utmana LCC på pris, men om de inte är bättre så finns det ju ingen anledning att välja Legacy över LCC om det inte handlar om statusjakt. De resenärer som jagar billigast möjliga kommer alltid välja billigast, men de som vill ha billigt men lite lyx i tillvaron väljer ju gärna ett annat bolag om de får mervärde. Men i dagsläget är ju mervärdet obefintligt förutom om man jagar status.

SAS och BA och övriga Legacy carriers kan inte utmana LCC på pris, men om de inte är bättre så finns det ju ingen anledning att välja Legacy över LCC om det inte handlar om statusjakt. De resenärer som jagar billigast möjliga kommer alltid välja billigast, men de som vill ha billigt men lite lyx i tillvaron väljer ju gärna ett annat bolag om de får mervärde. Men i dagsläget är ju mervärdet obefintligt förutom om man jagar status.

Exakt så.

Enda sättet för BA att inte tappa alla kunder till EasyJet, just nu är ju Economy inom Europa exakt samma fast sämre än EasyJet men dyrare. BA kan inte kampas på pris så måste därför vara mer premium.
Får man verkligen en liten flaska vatten och en minatyrpåse chips om man flyger EasyJet? ;)

Får man verkligen en liten flaska vatten och en minatyrpåse chips om man flyger EasyJet? ;)
Det kan jag faktist inte svara på men troligen inte, men jag tror att EasyJet har bättre alternativ att köpa. Nu vet jag itne vad eller om man kan köpa något på BA. Har iallafall inte gått inrikes.

Det kan jag faktist inte svara på men troligen inte, men jag tror att EasyJet har bättre alternativ att köpa. Nu vet jag itne vad eller om man kan köpa något på BA. Har iallafall inte gått inrikes.
Jag har inte köpt något när jag flugit med BA i ekonomi (Europarutter) under senare tid. Men det har funnits en onlinemeny och jag har sett folk runtomkring beställa, mestadels våtvaror. Jag hade ett vagt minne om att de strax före pandemin försökte få folk att övergå till att förbeställa, så jag vet inte hur det ser ut med att beställa ätbart.

Toppen