Safyr
Ny medlem
Hej!
Letar efter en första ordentliga bonusresan, valfritt Star Alliance-bolag till Japan under början av september eller när som under oktober 2024. Har en del poäng som går ut i slutet av oktober, trist om de brinner inne.
Den enda resan som passar in som jag sett är IST-HND med stopp i SGN den 5 september, vilket blir lite stökigt.
Innan svarsbatteriet har jag ett par funderingar:
1. Har fått höra att 165k + Amex voucher räcker för 2 pers tur och retur till Japan, men kikar man hos SAS så ligger kostnaden på 99k/person/håll. Skulle inte 200k poäng då behövas?
2. Är AwardFares att lita på när det kommer till uppdateringar? Hade gladeligen skrapat SAS Star Alliance-sökmotor själv men den spelar inte snällt. Försökte också registrera mig på cowtools men blev inte godkänd.
3. Oktober ligger "på gränsen" som jag förstår det när det kommer till biljettsläpp. Går det att köpa biljetten dit direkt om en skulle dyka upp och därefter lägga på hemvägen i efterhand eller bör båda plockas samtidigt?
1. Varifrån vill du börja din resa?
CPH är att föredra men FRA/VIE/WAW/ZRH/annan närliggande flygplats funkar finfint.
2. Var är din destination?
Tokyo.
3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)?
Tur och retur.
4. När vill/behöver du resa ut?
Början/mitten av september eller början av oktober.
5. När vill/behöver du komma hem?
Om september, senast den 23:e. Helt flexibel i oktober.
6. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
2-3 veckor.
7. Hur många personer som skall resa?
Två pers.
8. I vilken kabinklass?
Business.
9. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Spelar ingen roll.
10. Vad är din budget?
Totalt har jag 165k eurobonus-poäng och en 2-4-1.
11. Vad är det viktigaste för dig?
En trevlig upplevelse
12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej.
Allt gott,
Safyr
Letar efter en första ordentliga bonusresan, valfritt Star Alliance-bolag till Japan under början av september eller när som under oktober 2024. Har en del poäng som går ut i slutet av oktober, trist om de brinner inne.
Den enda resan som passar in som jag sett är IST-HND med stopp i SGN den 5 september, vilket blir lite stökigt.
Innan svarsbatteriet har jag ett par funderingar:
1. Har fått höra att 165k + Amex voucher räcker för 2 pers tur och retur till Japan, men kikar man hos SAS så ligger kostnaden på 99k/person/håll. Skulle inte 200k poäng då behövas?
2. Är AwardFares att lita på när det kommer till uppdateringar? Hade gladeligen skrapat SAS Star Alliance-sökmotor själv men den spelar inte snällt. Försökte också registrera mig på cowtools men blev inte godkänd.
3. Oktober ligger "på gränsen" som jag förstår det när det kommer till biljettsläpp. Går det att köpa biljetten dit direkt om en skulle dyka upp och därefter lägga på hemvägen i efterhand eller bör båda plockas samtidigt?
1. Varifrån vill du börja din resa?
CPH är att föredra men FRA/VIE/WAW/ZRH/annan närliggande flygplats funkar finfint.
2. Var är din destination?
Tokyo.
3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)?
Tur och retur.
4. När vill/behöver du resa ut?
Början/mitten av september eller början av oktober.
5. När vill/behöver du komma hem?
Om september, senast den 23:e. Helt flexibel i oktober.
6. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
2-3 veckor.
7. Hur många personer som skall resa?
Två pers.
8. I vilken kabinklass?
Business.
9. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Spelar ingen roll.
10. Vad är din budget?
Totalt har jag 165k eurobonus-poäng och en 2-4-1.
11. Vad är det viktigaste för dig?
En trevlig upplevelse
12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej.
Allt gott,
Safyr