Senaste nytt

Bonusresa Businessclass till Miami

Hej!
Har lovat frugan hon skall få bjuda en vännina i business till Miami i höst då vi har en 241 som bränner inne annars och jag har lite andra planer på resa med en vän senare i vinter

Några tips på hur man skall gå tillväga? Helst vill hon flyga direktflyg, men det verkar ju lönlöst att få awardbiljetter där? När släpps Business biljetterna normalt?
Annars kan man ju boka via Star alliance för 10.000 poäng extra, något tips på vilka som erbjuder en bra produkt där?

Sök, sök och sök. Det finns inga genvägar. Awardplatser kan släppas närsomhelst mellan 1-330 dagar före avgång med SAS. Om du hittar Star Alliance-rutter så ta det.

Finns hur mycket som helst skrivet om de olika bolagen, så det är bara att du söker på de bolag du hittar rutter med så kommer du att få all info du behöver och lite till.

Jag utgår från att du då bor med CPH som startplats? Från ARN finns inga direktflyg till MIA, det är via CPH eller OSL som gäller med SAS.

De första awardbiljetterna till MIA för hösten är redan släppta (330 dagar innan), och sannolikt rätt urplockade redan, som du märkt. Om det dyker upp fler är chansartat och i alla lägen är det svårt att förutspå när (och om du kommer åt business åt bägge hållen i samma bokning är ännu mer osäkert), så om det finns biljetter passande datum med *A skulle jag ta dem direkt.

Min fru och jag gjorde just den resan i december förra året med 2-4-1 i SAS Business via Oslo. Kan man bara stå ut med att flyga på morgonen via Oslo så fungerar det riktigt bra!

Flyger Turkish hem den 17e April då det var enda vettiga alternativet det datumet.
Direktflyg från Europa till Miami finns det många med Star Alliance.
Swiss, Lufthansa, Turkish, SAS, TAP är de jag har sett dyka upp.
Det gäller helt enkelt att söka som en tok om det är specifika datum, när jag skulle flyga runt påsk var det ganska rensat, men la en bokning för länge sedan och den har sedan fått ligga orörd förutom när SAS ställde in Linköpings segmentet så jag fika boka om lite connections.
Har du flexibilitet borde det inte vara svårt att hitta med Star Alliance partners :)

Jag gjorde den resan i oktober. Fru, två barn och jag. Vi hade två stycken 2-4-1 som vi nyttjade. Eftersom barnen är sju år så blev det halva priset på dem, dvs totalt 150.000 pong för oss alla fyra. Vi flög från Köpenhamn via Oslo. För att slippa ta ett fakirflyg tog vi ett flyg upp på eftermiddagen dagen innan flyget gick från Oslo till Miami.

Jag gjorde den resan i oktober. Fru, två barn och jag. Vi hade två stycken 2-4-1 som vi nyttjade. Eftersom barnen är sju år så blev det halva priset på dem, dvs totalt 150.000 pong för oss alla fyra. Vi flög från Köpenhamn via Oslo. För att slippa ta ett fakirflyg tog vi ett flyg upp på eftermiddagen dagen innan flyget gick från Oslo till Miami.

Najs att hitta 4 platser i C!

Att hitta platser med SAS kommer bli svårt och att vänta på att det släpps platser kommer ni troligtvis inte bli glada av.

Boka något redan nu med Star alliance, kostar lite mer information skatter men ni har en bokning då i så fall. Jag skulle nog välja Swiss i så fall om ni kan hitta tillgänglighet.
Skulle det dyka upp sas flyg framöver kan ni boka om till dessa. Avboka det ni har bokat och får då tillbaka pengar, poäng, voucher och sen bokar ni med SAS.

Eventuellt kanske ni kan få in hemresa Miami-Chicago-Stockholm/Köpenhamn om ni vill testa sas Business.
Som sagt, ingen idé att vänta med bokning då award bokningar är helt återbetalningsbara.

Toppen