Senaste nytt

Bonusresa Arlanda - San Jose/ Can Cun, hjälp önskas

Kate1000

Ny medlem
Hej

Jag är en rookie vad gäller att boka en bonusbiljett på bästa sätt. Jag har en bonusbiljett från AMEX (50 %) och bara 80 000 p (kan överföra 50 000 fråna annan familjemedlem)

Kan jag få ihop en flygbiljett för två eller är det bättre att gneta på för att skaffa fler poäng för att få avnjuta lite bättre komfort vid resan?

Varifrån vill du börja din resa?
Arlanda
  • Var är din destination? San Jose/Costa Rica alt.Can Cun/Mexico
  • När vill/behöver du resa ut? 21 nov- 8 dec 2018 alt mellandagarna 2018/2019
  • När vill/behöver du komma hem? Senast den 18 dec 2018
  • Hur länge vill du vara borta? 12-18 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business alt SAS Plus
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
  • Vad är din budget? (per person) AMEX voucher och egna 80 000 (kan överföra 50 000 från annan familjemedlem
 

Berglund

Medlem
Om du kan rekrytera "den andra familjemedlemmen" till American Express så får du just nu, februari månad ut, minst 15 000 extrapoäng för en sådan rekrytering. Då har du 95 000 poäng och du behöver 100 000 för att kunna boka en resa med SAS i businessclass till någon av USA destinationerna. Därifrån får du sedan köpa separat biljett för egna medel.

Editering: För att komplettera till Jakobs inlägg nedan. Gör Amexrekryteringen jag nämnde ovan och teckna dig sedan för SAS Eurobonus Mastercard Premium för 1495:- då får du 10 000 SAS Eurobonus extrapoäng som välkomstpresent. Då har du 105 000 poäng och behöver således endast 5000 extrapoäng till innan du kan boka din resa.
 
Last edited:

Kate1000

Ny medlem
Om du kan rekrytera "den andra familjemedlemmen" till American Express så får du just nu, februari månad ut, minst 15 000 extrapoäng för en sådan rekrytering. Då har du 95 000 poäng och du behöver 100 000 för att kunna boka en resa med SAS i businessclass till någon av USA destinationerna. Därifrån får du sedan köpa separat biljett för egna medel.

Editering: För att komplettera till Jakobs inlägg nedan. Gör Amexrekryteringen jag nämnde ovan och teckna dig sedan för SAS Eurobonus Mastercard Premium för 1495:- då får du 10 000 SAS Eurobonus extrapoäng som välkomstpresent. Då har du 105 000 poäng och behöver således endast 5000 extrapoäng till innan du kan boka din resa.
Tack för snabbt svar!
 

Kate1000

Ny medlem
AVIS 5000p-kampanjen? :) Stänger den 28/2 om jag minns rätt.
Två personer i business med Star alliance-award går på 110 000 poäng och en amex-2-4-1-voucher.
Smidigast är att försöka resa utan att byta i USA, så att man slipper passkontroll och tull som kan vara omständigt där.
Leta efter Saver Awards på Uniteds hemsida, där Saver-biljetterna behöver vara i bokningsklass I.
http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/
Tack för ditt svar! Det hjälper mig!
 

jsn

Medlem
Lufthansa flyger väl direkt på San Jose så det är nog enklast. Annars SAS till San Francisco och sedan hyrbil/Uber.
 
Toppen