Senaste nytt

Bonus till/från Visby

forastero

Medlem
Det här är väl mer en bonusprogramsfråga, men jag hittade ingen bra kategori att lägga den i...

Frågan är kort och gott: Finns det något bonusprogram som går att använda på flygningar till och från Visby? (I första hand VBY-ARN/BMA, men även andra sträckor) Malmö Aviation har ju ingen poängintjäning på den sträckan, SAS flyger dit bara på sommaren och det verkar då vara codeshare med t ex Skyways, Gotlandsflyg verkar inte ha något bonusprogram (?), osv. Norwegian är de enda jag hittat men de flyger också bara den sträckan under sommarmånaderna.

SAS flyger själva dit på sommaren. Då tjänar du Star Alliance-miles som vanligt (t.ex. Eurobonus). Annars är det nog som du alltså verkar förstått en lite svår destination. :(

I sommar kan du även flyga Wideroe från Oslo som ger poäng, om du tycker det är roligare. ;)

Men om man borträknar sommarmånaderna är det ganska hopplöst med poäng. Tidigare fick man poäng på Skyways (som flyger Arlanda-Visby) men det tog som sagt slut för något år sedan.

SAS flyger själva dit på sommaren. Då tjänar du Star Alliance-miles som vanligt (t.ex. Eurobonus). Annars är det nog som du alltså verkar förstått en lite svår destination. :(
När jag sökte tidigare hos SAS var alla flighter jag hittade markerade med JZ eller annat flygbolag - nu testade jag igen med andra datum och destinationer och då dök SK-flighter upp också. Det verkar bara vara "egna" flighter fyra dagar i veckan under sommaren (VBY-ARN och vice versa sö, må, to, fr de veckor jag kollade). Så det gäller att kolla vid bokning om man vill ha poäng :)

*edit: Jag sökte från början på VBY-ARN-CPH, det var då codeshareflighter dök upp.

Last edited:
Så här ser det ut i sommar.

Stockholm Arlanda-Visby

SK 77 ARN 12:40 VBY 13:20 736 0 1--45-- 00:40
SK 77 ARN 20:35 VBY 21:15 73W 0 ------7 00:40

Visby-Stockholm Arlanda

SK 78 VBY 13:50 ARN 14:30 736 0 1--45-- 00:40
SK 78 VBY 21:45 ARN 22:25 73W 0 ------7 00:40

Oslo-Visby

WF 222 OSL 11:10 VBY 12:35 DH3 0 --3--6- 01:25

Visby-Oslo

WF 223 VBY 13:00 OSL 14:25 DH3 0 --3--6- 01:25