Flying Finn
Medlem
På basis av mitt senaste inlägg i TP run -tråden i BA-forumet, så är jag ute efter biljetter för HKG/SZX-CTU-HKG/SZX. Jag har läst de gamla trådarna om bl.a. Qunar och jag får samma priser med både Qunar, Ctrip och Matrix. (470-490 € i Y med nästan alla, förutom China Eastern, vars tidtabell är inte den bästa). Har även kollat upp vad för fares det finns att hitta med Expertflyer.
Min fråga är närmast finns det orsak att vänta till sommaren eller hösten med att boka t.ex. två enkla biljetter från Shenzhen (SZX) till Chengdu (CTU) och tillbaka, eller är det sannolikt att det kommer någon rea för inrikesekonomibiljetter i Kina? Singles Day är lite onödigt nära mitt resedatum i december troligen?
Jag föredrar att ta mig över gränsen till fastlandet och flyga inrikes i Kina, då det ser ut att bli billigare och det finns flera flygalternativ från/till SZX. Timingen för bokningen är nu det som jag grubblar över.
Dessutom så ser man mera när man besöker även Shenzhen. Eventuellt blir det även en natt i staden.
Lägger in en prisanomali som jag även kom under fund med:

CX/KA kostar mera än prick samma flyg som codeshare från CA.
P.S. Fick kikna av skratt då jag läste tråden "Berättelse om hur det är att flyga inrikes i Kina" med @Dr. Miles.
Min fråga är närmast finns det orsak att vänta till sommaren eller hösten med att boka t.ex. två enkla biljetter från Shenzhen (SZX) till Chengdu (CTU) och tillbaka, eller är det sannolikt att det kommer någon rea för inrikesekonomibiljetter i Kina? Singles Day är lite onödigt nära mitt resedatum i december troligen?
Jag föredrar att ta mig över gränsen till fastlandet och flyga inrikes i Kina, då det ser ut att bli billigare och det finns flera flygalternativ från/till SZX. Timingen för bokningen är nu det som jag grubblar över.
Lägger in en prisanomali som jag även kom under fund med:

CX/KA kostar mera än prick samma flyg som codeshare från CA.
P.S. Fick kikna av skratt då jag läste tråden "Berättelse om hur det är att flyga inrikes i Kina" med @Dr. Miles.
Last edited: