Andreas Eriksson
Medlem
Jag har bokat en svit för cirka 2.000 SEK som normalt ligger på 10-11.000 SEK per natt.
Själva natten är i höst och bokningen gjordes för flera månader sedan.
Jag var dock lite osmart och valde en icke-förskottsbetalning, utan la bara in mitt kort på en flexibel bokning.
Har aldrig haft några problem med incheckningar tidigare på felaktiga priser men de flesta, typ alla tror jag, har varit pre-paid.
1. Kan hotellet neka mig att bo i sviten för 2.000 SEK per natt när jag väl checkar in, trots att de haft över 6 månader på sig att skicka ett mail eller ringa mig för att förklara att det eventuellt blivit fel?
T.ex när jag bokat Waldorf Astoria för felpris har jag fått mail inom 48 timmar där man erbjuder sig att ge rabatt på sviten men att det tyvärr inte går att bo så pass billigt som bokningen avser, vilket jag kan köpa. Så länge hotellen hör av sig är det okej för mig.
Skulle hotellet t.ex neka mig vid incheckningen och istället erbjuda mig ett vanligt rum, vad har jag då för rättigheter/möjligheter till ersättning e.t.c? Noll?
Har även en bokning där jag har precis samma fråga som ovan, dock gäller det Hyatt där jag har en icke pre-paid 2 nätters bokning som gäller en svit för 3.500 SEK per natt som normalt ligger uppåt 15-20.000 SEK per natt. Ej heller där har jag hört något från hotellet på flera månader.
Ska man tolka det som grönt när man inte hört något på så mycket som sex månader eller gäller det som med flyg att man inte är säker förrän man ligger i sängen så att säga? Har betydligt mer erfarenhet av felpriser med flyg än hotell så ni som bott ofta på halvt 'uppenbara' felpriser får gärna kommentera om det gått fel någon gång.
Själva natten är i höst och bokningen gjordes för flera månader sedan.
Jag var dock lite osmart och valde en icke-förskottsbetalning, utan la bara in mitt kort på en flexibel bokning.
Har aldrig haft några problem med incheckningar tidigare på felaktiga priser men de flesta, typ alla tror jag, har varit pre-paid.
1. Kan hotellet neka mig att bo i sviten för 2.000 SEK per natt när jag väl checkar in, trots att de haft över 6 månader på sig att skicka ett mail eller ringa mig för att förklara att det eventuellt blivit fel?
T.ex när jag bokat Waldorf Astoria för felpris har jag fått mail inom 48 timmar där man erbjuder sig att ge rabatt på sviten men att det tyvärr inte går att bo så pass billigt som bokningen avser, vilket jag kan köpa. Så länge hotellen hör av sig är det okej för mig.
Skulle hotellet t.ex neka mig vid incheckningen och istället erbjuda mig ett vanligt rum, vad har jag då för rättigheter/möjligheter till ersättning e.t.c? Noll?
Har även en bokning där jag har precis samma fråga som ovan, dock gäller det Hyatt där jag har en icke pre-paid 2 nätters bokning som gäller en svit för 3.500 SEK per natt som normalt ligger uppåt 15-20.000 SEK per natt. Ej heller där har jag hört något från hotellet på flera månader.
Ska man tolka det som grönt när man inte hört något på så mycket som sex månader eller gäller det som med flyg att man inte är säker förrän man ligger i sängen så att säga? Har betydligt mer erfarenhet av felpriser med flyg än hotell så ni som bott ofta på halvt 'uppenbara' felpriser får gärna kommentera om det gått fel någon gång.
Last edited: