Senaste nytt

Bokad men ej bokad!? Hjälp

Nu behöver jag lite proffshjälp.
Jag hade bokat en hotellnatt via SAS/hotels här i Indien. (Vet att det inte är optimalt, men ville inte sänka mitt snitt på hotels.)
Pengarna drogs och bekräftelsen kom till mailen. Använde mitt Amex.

Men när vi kom till hotellet så säger han där att vi har ingen bokning och det är fullbokat.

Jag undrar nu vem ska jag höra av mig till för att kunna få tillbaka mina pengar?

Det där finns det potential om att hotels.com kommer vägra ersätta eftersom ni inte lät dem fixa det.
Kommer att skicka ett mejl till dom om händelsen, sen får det bli vad det blir tänker jag. Inga större pengar det handlar om, mest principen. Sen så var det sent när vi kom och vi behövde snabbt få en säng typ för att gå upp i ottan dagen efter till nästa flyg.

Vi fick höra på nästa boende att man bokar inte via hotels eller booking, då hotellen inte kollar eventuella bokningar där ens utan via makemytrip och dylika siter.

Kommer att skicka ett mejl till dom om händelsen, sen får det bli vad det blir tänker jag. Inga större pengar det handlar om, mest principen. Sen så var det sent när vi kom och vi behövde snabbt få en säng typ för att gå upp i ottan dagen efter till nästa flyg.

Vi fick höra på nästa boende att man bokar inte via hotels eller booking, då hotellen inte kollar eventuella bokningar där ens utan via makemytrip och dylika siter.

Det låter konstigt att man ignorerar Expedia Group samtidigt som man tar in bokningar från giganter ägda av Trip Group. Låter som ursäkter i mina öron bara.

Det låter konstigt att man ignorerar Expedia Group samtidigt som man tar in bokningar från giganter ägda av Trip Group. Låter som ursäkter i mina öron bara.
Deras bästa ”vapen” är att låtsas att dom inte förstår engelska… Och den går inte att argumentera emot hur man än försöker. :(

Toppen