Senaste nytt

Boka sittplatser på award flight med Star Alliance

AMF

Medlem
Har bokat platser i business class som utförs av United, Turkish och Austrian. Att boka med United och Austrian var superenkelt och gick att göra online, men med Turkish verkar det helt omöjligt.

SAS lyckades först göra det, men sen ändrade Turkish sin avgångstid så de reserverade platserna försvann. När jag kontaktade SAS igen sa de att jag behövde kontakta Turkish.

Turkish säger att de inte kan göra det eftersom bokningen inte är med dem, och hänvisar till SAS.
SAS säger beroende på vem man pratar med antingen:
- Att de inte kan göra det -> hänvisar till Turkish
- Att de kan göra det, tack o hej, men sen syns inga platsval på min bokning (flera dagar/veckor senare)
- Att de kan försöka göra det - "jag ser platserna här och kan välja dem men det är vanligt att de försvinner / inte går igenom. I så fall får du välja platser när du väl är på flygplatsen".

Vad gäller egentligen? Känns svintråkigt att åka Business men inte få välja plats, speciellt när vi är 2 som vill kunna prata med varandra under en 10 h flight (CUN-IST).

Tack!
 

AMF

Medlem
Har provat innan via Turkish hemsida (med rätt PNR) utan framgång men nu funkade det faktiskt! Stort tack :)
 
Toppen