Senaste nytt

Boka sittplats för Star Alliance award ticket?

joa

Medlem
Bokat en award ticket via Tallinn (Amex 2-4-1).
Dvs nyttjade mina SAS poäng på en flygning för familjen med Turkish till Seychellerna.
Bokade i Dec och åker i Oktober i år .
Då kunde hon inte reservera några sittplatser så det får jag väl ta sen tänkte jag.
Känns som "sen" är här nu.
Går inte att boka platser via bokningen jag ser i SAS appen
Är jag för tidig eller måste jag boka platserna via Turkish eftersom det är dem jag flyger med?

Bokat en award ticket via Tallinn (Amex 2-4-1).
Dvs nyttjade mina SAS poäng på en flygning för familjen med Turkish till Seychellerna.
Bokade i Dec och åker i Oktober i år .
Då kunde hon inte reservera några sittplatser så det får jag väl ta sen tänkte jag.
Känns som "sen" är här nu.
Går inte att boka platser via bokningen jag ser i SAS appen
Är jag för tidig eller måste jag boka platserna via Turkish eftersom det är dem jag flyger med?
Har du provat Turkish egna sida, eller ring tallin och kollat om dom kan?
Jag kan tex inte välja säte på min singapore airline flygning på sas utan kan bara gör det på singapores egen sida

@Jonas C får rätta mig om jag har fel - men med Turkish går det enbart att välja plats T-100 dagar innan avresa.

Sittplatsval i allmänhet på bonusbiljetter:
Det brukar inte fungera på SAS nya hemsida. Antingen får du ringa in, alternativt använda SAS Classic.

@Jonas C får rätta mig om jag har fel - men med Turkish går det enbart att välja plats T-100 dagar innan avresa.

Sittplatsval i allmänhet på bonusbiljetter:
Det brukar inte fungera på SAS nya hemsida. Antingen får du ringa in, alternativt använda SAS Classic.

T-90 är det väl tom? :)
Iaf så är det inga problem att ringa in till Tallin 3 mån innan och fixa plats, om man inte lyckas själv på deras hemsida..

Den begränsningen är borttagen sedan ett eller två år. Det går bra att boka sittplats när som helst nu för tiden. Jag brukar alltid använda SAS classic eftersom det sällan eller aldrig får att boka plats på annat bolag än SAS på sas.se vid award bokningar.

Toppen