Senaste nytt

Boka resa för att voucher inte ska brinna inne

Alltidpåväg

Ny medlem
Hej,

Vi fick en Amex 2f1 voucher ungefär samtidigt som vi fick en dotter. Amexen går ut detta år.
Sambon vill inte åka iväg och jag kan inte med mig att vaska en voucher, även om vi har tämligen mycket poäng och kan åka i F utan voucher.
Så läget är att vi eg inte vill åka iväg pga dottern och då vi håller på att bygga ut huset i höst. Tid och pengar behövs till annat....suck.

Så efter denna ’negativa’ inledning: vart åker vi för att kunna åka F och vara borta i max 36 timmar. Utgångspunkten är CPH och vi kan resa sept-nov. Skulle ni rekommendera Asiana till Seoul fr FRA?

Tack!

• Gilla
Reactions: Gus
En voucher är väl skitsamma? Viktigare att spendera poängen på något som ni faktiskt vill. Brinner inte poängen inne, spara dem och tjäna in en ny voucher. Husrenoveringen låter som en bra möjlighet till just det.

Sorry för att jag var utanför din originalfråga här, ville bara ge mina 2 cents.

För förtydligande kan du boka med vouchern för en resa som sker efter voucherns giltighetsdatum. Hur som helst går resan inte att omboka utan att voucherns värde "brinner inne". Kanske finns det möjlighet att boka något mindre för hela familjen framgent, och sedan vänta med någon större resa tills hela familjen är redo och ni säkert lyckats få ihop till en ny voucher?

Toppen