Senaste nytt

Boka om biljett strax före avresa i Indonesien (Garuda)

mtlmr

Medlem
Hej,

Är lite osäker med gången kring att boka om biljetter, speciellt strax före avresa. Jag ska till Indonesiens avkrokar och måste därför klippa biljetter.

Waisai (RJM) till Sorong (SOQ) kommer jag att flyga med separat biljett och enligt tidtabell landa 10:50 i Sorong. Därifrån kommer jag sedan att boka en flight med Garuda som går 14:45 vidare via både Makassar (UPG) och Jakarta (CGK) till Singapore. Jag har Medmeraförsäkringen (3 timmar innan enligt plan) för denna resan, således vågar jag boka denna.

12:25 går det dock ett tidigare plan med en rutt som sätter ner oss i Singapore ett par timmar tidigare än ovan, och är egentligen det jag skulle vilja ta. Är första flyget mot förmodan i tid, vill jag boka om mig till detta istället.

Så frågan blir: Hur går jag lättast till väga för att eventuellt boka om min biljett, kan jag bara knalla upp till incheckningen och förhöra mig? Måste det finnas ett Ticket office som är öppet på flygplatsen för att hantera ombokningen? Går det att göra så sent online via app tex?

Jag har kontrollerat vad min ombokningsavgift är och vad tänkbara fare classes kostar, det verkar ok.
 
Toppen