Senaste nytt

Boka och köpa biljett på Thai Airways

toer00

Medlem
Försöker boka biljetter (revenue) till mig och frugan, DPS-BKK med Thai i business. Dock uppplever jag https://www.thaiairways.com/ som lite "kenpig"..
Det verkar vara svår att under bokningsprocessen få grepp och bokningsklass eller fasrebasis för de visade biljetterna. Man vill ju helst se det innan man betalar..

I slutet på processen innan man går till "kassan" så säger den...
  • Flight/Date Change
    Fee Applies
  • Refund
    Fee Applies
1746023843959.png

Men detta motsägs av det längre ner står,

Non-Refundable Non-Exchangeable

1746023869800.png

Verkar omöljigt också att få in LH M&M Seantor nummret ocskå...
Får hela tiden "Please enter a valid frequent flyer number"...

1746023964065.png

Så undrar om detta är bästa vägen till att boka denna typ av biljetter (Thais hemsida), vill ogärna gå till OTA?
Någon som vet hur man kommer vidare ?

Attachments

• 1746023943712.png
    1746023943712.png
    8,3 KB · Visningar: 16
Last edited:
Thai's sida är fast i tidigt 2000-tal, deras kundhantering via web och telefon är också urusla.

Flygbolaget är ett av ytterst få som jag skulle rekommendera att man bokar med genom en tredje-part (med ytterligare lager av försäkring)än direkt med de själva.

Thai's sida är fast i tidigt 2000-tal, deras kundhantering via web och telefon är också urusla.

Flygbolaget är ett av ytterst få som jag skulle rekommendera att man bokar med genom en tredje-part (med ytterligare lager av försäkring)än direkt med de själva.
Skulle mer påstå tidigt 2025-tal för detta är en helt förnyad boknings sida hos Thai.
Förra året kunde man se boknings klass vid valet av biljett och även farebasis.
Återigen det berömda ENHANCEMENT åt helt fel håll.

Expedia visar boknings klass samt avbokning och omboknings kostnad.

Skärmbild (163).png

Visa bifogad bild 164479

Verkar omöljigt också att få in LH M&M Seantor nummret ocskå...
Får hela tiden "Please enter a valid frequent flyer number"...

Visa bifogad bild 164481

När jag var FTL på Miles and More började mitt nummer med 9922, och nu när jag är basicmedlem börjar det på 9920. Är du säker på att du skrivit in rätt nummer? Ett som börjar på 220 ser ut som ett bijettnummer och inte ett MM-nummer.

Att lägga till bonus numret när man bokar biljetter förtjänar nästan en egen tråd!!
För att komma runt felmeddelandet så bokar man biljetten utan att lägga in något.
Efter bokning går man till manage my booking och lägger in det.
Fått göra detta tillräckligt många gånger hos SAS och även Thai eftersom jag inte är Eurobonusmedlem.

Toppen