Senaste nytt

Boka och betala för fullpris Go under kampanjperiod?

IT-snubben

Medlem
Jag upptäckte att det verkar omöjligt att välja en fullpris Go-biljett under den tid som det finns en aktiv kampanj. Det blir ju automatiskt O-klass med låg poängintjäning på de biljetter/tider kampanjen avser.

Är det någon som sett en lösning på detta som gör det möjligt att aktivt välja att inte ta del av kampanjen. Dvs annan lösning än att boka Plus eller att inte flyga ;)

Man ringer in till SAS och bokar den bokningsklassen man vill ha direkt med dem? Alternativt sin kompetenta lokala resebyrå?!

Man ringer in till SAS och bokar den bokningsklassen man vill ha direkt med dem?

Tillkommer inte bokningsavgift då?

Alternativt sin kompetenta lokala resebyrå?!

Jag försökte hitta telefonnumret till en kompetent lokal resebyrå men hittade bara numret till mig själv.

Nja, risken är snarare så att den resebokningstjänst som ska användas inom företaget också ser kampanjbiljetterna och aktivt väljer dessa för att följa policyn (billigast möjliga, helst avresa före 04:00 med så litet flygplan som möjligt).

Normalt om det inte går boka på webben så har de avskrivit avgifterna, är väl värt att testa?
Will do that. När det blir dags. Just nu bokar jag mest Plus iallafall.

Just nu satt jag mest och blev irriterad över hur de gjort och att de effektivt minskar omedvetna medlemmars poängintjäning.

I princip räcker det ju med att SAS har en konstant pågående kampanj för att dra ner på poängutdelandet. Ett scenario med en kampanj i Go som prismässigt är så dålig så att det i princip är samma pris som vanligt men poängen blir som att det skulle vara Go Light. De som bokar Go har ju inget annat val.

Och när börjar de tänka lika med kampanjer i Plus?

Toppen