Senaste nytt

Boka Multi-City & Multi-Cabin Qatar via Matrix?

aikputte

Medlem
Jag kollar på resa med Qatar från Stockholm till Tokyo och retur från Seoul till Stockholm.

Via Matrix ITA kan jag boka t.ex. Stockholm - Tokyo i Business och returen i Economy.

Och boka denna resa kan jag göra via Priceline.com.

Är det något att lita på att det ska funka utan problem?
Jag försöker bara spara pengar genom att bara flyga Business åt ett håll men så är det en Multi-City bokning och jag vet inte om det strular till det eller om Qatar kan ha nåt att säga till om sen?

Jag kollar på resa med Qatar från Stockholm till Tokyo och retur från Seoul till Stockholm.

Via Matrix ITA kan jag boka t.ex. Stockholm - Tokyo i Business och returen i Economy.

Och boka denna resa kan jag göra via Priceline.com.

Är det något att lita på att det ska funka utan problem?
Jag försöker bara spara pengar genom att bara flyga Business åt ett håll men så är det en Multi-City bokning och jag vet inte om det strular till det eller om Qatar kan ha nåt att säga till om sen?

Nej, detta är helt ok från Qatars synvinkel. Min åsikt är dock om du vill under nuvarande omständigheter vill köpa en biljett via en amerikanska online resebyrå som blir din juridiska motpart i fall en situation som avbokning eller ändring skulle uppstå. Nu vet inte jag vad Qatar tar i avgift för att boka denna via telefon, men jag skulle tänka till ett par varv om det just nu är läget att boka via en utländsk resebyrå (dock en väldigt stor och namnkunnig sådan).

Toppen