Senaste nytt

Boka med poäng för fler än 2

Bat

Medlem
Söker jag på rum med betalning i poäng hos Marriott så hittar jag inga alternativ om jag anger mer än 2 personer. Vill boka för hela familjen men verkar svårt. Samma problem även om jag ökar på antalet rum. Har varje hotell ett begränsat antal rum som säljs för bonus poäng?

Nu har jag dålig koll på just Marriott men tex på Hilton så har jag bokat rum för 2 pers och därefter kontaktat hotellet och lagt till en person med cash. Kan ju vara värt att kolla även här?

Söker jag på rum med betalning i poäng hos Marriott så hittar jag inga alternativ om jag anger mer än 2 personer. Vill boka för hela familjen men verkar svårt. Samma problem även om jag ökar på antalet rum. Har varje hotell ett begränsat antal rum som säljs för bonus poäng?
Var i världen söker du? Om det är USA eller Canada bara boka ett rum med 2 double beds och kör. Om det är utanför kan du skicka ett PM via Twitter till Bonvoy att få email adress till hotellet. De svarar inom ett par timmer med adressen. Då skickar du ett mail och bara fråga att det är ok. Jag brukar boka först och sen skicka mailet med bokningsnummer. Bara säga som det är att du vill ha barnen med i rummet och vill veta om det är ok. Det är alltid bättre om du kan använda ’existing bedding’. Då har du nåt ’in writing’ om det är ok. Om de säga att det är inte ok då är det upp till dig om du vill ta risken och prova på plats.

Söker bland annat i Köpenhamn. Vi har lite större barn så vill ha fem bäddar (2 dubbelsängar och en extrabädd typiskt). Har inte använt mina Marriott poäng tidigare så nybörjare på deras system. Men blev lite fundersam när det gick bra att boka ett rum men inte två med poäng.
Bra tips om deras kontaktvägar, kontaktar dem.

Söker bland annat i Köpenhamn. Vi har lite större barn så vill ha fem bäddar (2 dubbelsängar och en extrabädd typiskt). Har inte använt mina Marriott poäng tidigare så nybörjare på deras system. Men blev lite fundersam när det gick bra att boka ett rum men inte två med poäng.
Bra tips om deras kontaktvägar, kontaktar dem.
Vet inte vilka datum du söker på. Gjorde en dummysökning för två rum med tre vuxna i varje rum på random datum i december. Var möjligt att bok med poäng på Marriott Copenhagen (de övriga hotellen hade inte tillgänglighet).

Hittar nu också tillgänglighet på "Copenhagen Marriott Hotel" för två rum. Inget annat dock, lite underligt. Söker jag långt fram i tiden (höst 2025) så hittar jag inget alls. Kanske släpps senare.

Toppen