Senaste nytt

Boka hotell med Eurobonus poäng

RobertN

Medlem
Hej,

Precis hemkommen från en fantastisk business class resa till Tokyo.

Bodde dock på ett väldigt litet hotell som fick mig att undra, hur funkar det med att boka hotell med eurobonus poäng?

Jag använder t.ex. United.com hemsida för att söka flighter, och när jag söker efter hotell där finns det faktiskt ett riktigt bra utbud till bra "poäng priser".

Kan jag boka dessa med mina SAS poäng?

Tack för svar
 

jumbooze

Medlem
Hej,
Kan du lägga upp någon bild på vad du talar om med hotell hos United?

Vad det gäller eurobonus poäng och hotell brukar det vara en dålig deal men där måste du kolla på Sas/Eurobonus sida för att se vilka kedjor de har samarbete med samt vilka poängpriser som finns där.
 

RobertN

Medlem
Hej,
Kan du lägga upp någon bild på vad du talar om med hotell hos United?

Vad det gäller eurobonus poäng och hotell brukar det vara en dålig deal men där måste du kolla på Sas/Eurobonus sida för att se vilka kedjor de har samarbete med samt vilka poängpriser som finns där.

Ja min uppfattning var också att det var grymt dåligt utbud.. därför jag fick lite hopp när jag hitta detta via Uniteds app.. men det gäller nog bara Uniteds egna loyalty poäng misstänker jag..?
 

Attachments

  • IMG_6757.PNG
    IMG_6757.PNG
    218,8 KB · Visningar: 455

RobertN

Medlem
Ja, det gäller endast United.
Du kan tänka på poäng och miles som olika valutor, då blir jmf lättare kanske.
Jo jag vet hur poäng funkar :) men med eurobonus poäng kan man boka alla star alliance awards flyg vilka jag hittar på uniteds hemsida.. undrar därför om detta gällde hotell också.. eller var man annars hittar hotell som går att boka med eurobonus poäng
 
Jo jag vet hur poäng funkar :) men med eurobonus poäng kan man boka alla star alliance awards flyg vilka jag hittar på uniteds hemsida.. undrar därför om detta gällde hotell också.. eller var man annars hittar hotell som går att boka med eurobonus poäng
Du kan tyvärr inte använda samma tänk på den delen.
Hotell för EB kan du boka från din profil på sas. Dock inget jag rekommenderar då det brukar vara svårt att hitta rum och ganska dåligt värde för poängen.
 
Toppen