Senaste nytt

Boka "go" utan väska, får man ta med väska ändå ifall man är Star Alliance Gold?

Jag är guldmedlem hos Thai. Nu tänkte jag boka en resa med SAS till Frankfurt. Ifall jag bokar vanlig Go-biljett utan väska. Får jag ändå ta med en incheckad väska på 20kg?

Vet att bokar man de billigare plåtarna på Lufthansa utan väska, då får man ju inte ta med någon alls.

Någon som vet?

Star Alliance webbplats anger om Star Alliance Gold:
Extra Baggage Allowance
You can take an extra 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies or an extra piece where the piece concept applies.

Some airlines do not offer this benefit on individual flights but only on connecting Star Alliance flights. Within Europe on "Light" fares offered by Lufthansa, Austrian & SWISS, "Check&Go" fares offered by Brussels Airlines and “Go light” fares offered by SAS as well as on “Seat” fares offered by Air New Zealand, the extra baggage allowance is not offered.

Så om du bokar SAS Go Light är det noll incheckade väskor som gäller, men bokar du SAS Go Smart är det två väskor som gäller för dig (1+1).

Jag är guldmedlem hos Thai. Nu tänkte jag boka en resa med SAS till Frankfurt. Ifall jag bokar vanlig Go-biljett utan väska. Får jag ändå ta med en incheckad väska på 20kg?

Vet att bokar man de billigare plåtarna på Lufthansa utan väska, då får man ju inte ta med någon alls.

Någon som vet?

1. Det är korrekt att du INTE får något då du flyger inom Europa.

2. Men du får (som guldmedlem) en GRATIS väska på ALLA Longhauls med Lufthansa, OM "passageraren checkar in på flygplatsen". Dvs, det går inte checka in i app eller online och få den gratis. De har gjort det lite omständigt och man måste åka ut och checka in, samt antar jag att en hel del missar och checkar in i appen tar med sig baggage och sedan försöker få den gratis "i efterhand".
Goodwill.png

...OM "passageraren checkar in på flygplatsen". Dvs, det går inte checka in i app eller online och få den gratis. De har gjort det lite omständigt och man måste åka ut och checka in, samt antar jag att en hel del missar och checkar in i appen tar med sig baggage och sedan försöker få den gratis "i efterhand".
Bra där att du påpekade detta. Tack!

Toppen