Senaste nytt

Boka bonusresor med Thai för femåring?

joa

Medlem
Funderar på att nyttja min 2-4-1 (ja, typ i alla fall) för att boka in min son. Själv reser jag med jobbet.
Kan jag boka in honom innan jag har min biljett klar för att säkra upp att det finns bonusplatser?
Kan tänka mig att de inte tillåter bokning av en ensam femåring.
Då det är oklart när min resa blir så är det ju inte säkert det går i lås i alla fall, men att tro att jag skall hitta en bonusbiljett på samma flight som jag flyger om jag försöker lösa det 3-4 veckor innan avgång känns ytterst tveksamt...
Så för att öka mina chanser tänkte jag om det går att boka in honom i förväg...

• Gilla
Reactions: Gus
@joa Om du har tillräckligt med poäng så är en lösning att boka in er båda, och sedan när du bokat din jobbresa så bokar du av dig själv från bonusbokningen... Om Tallinn sedan godkänner en ”anteckning” om att han reser med dig vet jag inte...

Jag fick tvärt nej på detta när jag frågade Tallin, men det kanske bara var fel person i andra änden. Blev ingen bokning alls den gången.

Jag har, med SAS och ej 2-4-1, bokat bonusbiljett till min dotter (3år) på separat bokning utan problem. Inser att det inte svarar på trådskaparens direkta fråga. Då bonusbiljetterna är flexibla, kan det ju vara en idé att boka dem tillsvidare om det fins plats. Antar att du skulle ha motsvarande problem om du köper en biljett till sonen nu och väntar med din egen (D.v.s. "ensamåkande barn-problematiken"). Vilket bolag tänkte du åka med? (EDIT: såg att det står thai i titeln... letade i texten utan att hitta...:) Var visst ingen slump att jag länkade till Thai nedan i alla fall...:))

Som referens. SAS erbjuder service för ensamåkande barn från 5år Resa med barn och barnrabatter | SAS

Thai verkar ha liknande policy Travel | Information | Thai Airways

Nu verkar iofs inte målet vara att låta en femåring åka själv, men borde ju gå att boka biljett utan vuxen medföljande initialt. Har inte funnit belägg för om denna service går att kombinera med bonusbiljett. Någon annan kanske vet.

Toppen