Senaste nytt

Boka Amex 2-for-1 med Skyteam

jklmn

Ny medlem
Hej,

Har någon listat ut hur man bokar amex 2-for-1 biljetter med nya Skyteam som gått ihop med SAS? Och sen undrar jag om ni sett några bra destinationer där det är värt att använda en sån här kupong. Jag har nämligen en voucher som går ut sista december i år så måste boka något inför nästa år.

Precis på samma sätt som innan, antingen på sas.se eller ringa samma nummer som innan.

Okej toppen. Har ni förslag på bra destinationer som är värda att kolla in om jag vill använda en 2-for-1 voucher? Såklart är det beroende på vad som är ledigt och när men tar gärna emot förslag på ställen som är bra att spana in.

Okej toppen. Har ni förslag på bra destinationer som är värda att kolla in om jag vill använda en 2-for-1 voucher? Såklart är det beroende på vad som är ledigt och när men tar gärna emot förslag på ställen som är bra att spana in.
Det är väl samma destinationer som utan voucher? Och vad som är värt alla kolla in är väldigt individuellt och beroende på hur många poäng som finns på kontot...

Det är väl samma destinationer som utan voucher? Och vad som är värt alla kolla in är väldigt individuellt och beroende på hur många poäng som finns på kontot...
En vän till mig nämnde att vissa destinationer är mer värt att använda, inte alla som har man kan få business utanför EU med voucher + poäng.

Jag har 109 000 poäng, och vill gärna en använda en 2-for-1 voucher. Helst någon väg business och vill åka någonstans utanför EU under våren nästa år.

En vän till mig nämnde att vissa destinationer är mer värt att använda, inte alla som har man kan få business utanför EU med voucher + poäng.

Jag har 109 000 poäng, och vill gärna en använda en 2-for-1 voucher. Helst någon väg business och vill åka någonstans utanför EU under våren nästa år.
Åker du ensam så räcker poängen till de flesta destinationerna med SkyTeam i business förutom Stillahavsområdet. Är ni två blir det svårare, då är det o princip bara Europa och Nord-/Centralafrika och Mellanöstern som poängen räcker till med SkyTeam-partners i business. Nordamerika med business i ena riktningen och economy i andra skulle också funka. Alternativt business till Asien/USA med SAS men kan vara svårare att hitta platser och antalet destinationer minskar ju.

Svårt att komma med några konkreta tips, "bra destinationer" känns väldigt inviduellt.. Jag förseslår att du tittar här så får du kanske lite inspiration på resmål och vad som går att boka, och hur många poäng som behövs:

(inlägg efter 1 september börjar avhandla bokningar med SkyTeam)

inte alla som har man kan få business utanför EU med voucher + poäng
Din voucher fungerar till alla Skyteam-destinationer som du kan boka en resa till med "poäng utan voucher". Dock fungerar det inte att boka för poäng till alla Skyteam-destinationer ännu.

Toppen