inka
Medlem
Ska boka en tur och retur businessresa för två Stockholm - Bangkok med min 2-4-1 Amex voucher.
- Problemen med att boka 2-4-1 med "nya Tallin", gäller det även om man ska boka en simpel resa Stockholm Arlanda - Bangkok och hem samma väg dvs Bangkok - Stockholm Arlanda?
- Var är det bästa stället att söka tillgängliga Star Alliance awardsresor?
- Ngn som hört om onlineverktyget, om den kommer öppnas igen inom kort?
- Och så slutligen en "dum" fråga, undrar vad är orsaken att ni är så många som vill boka awardsresor leg per leg (gärna många leg)?
Tar tacksamt emot tips på förslag på resrutt och svar på mina frågor ovan. Stort tack på förhand
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda
- Var är din destination? Bangkok
- När vill/behöver du resa ut? Februari 2022 (även utresa i januari el mars kan funka)
- När vill/behöver du komma hem? Senast Mars/April 2022
- Hur länge vill du vara borta? Utresedatum och hemresedatumet är flexibla, vill vara borta ca 4 veckor
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass? Business
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket bolag har den bästa businessklassen till Bangkok som man kan boka med 2-4-1 vouchern?
- Vad är din budget? Använda Amex voucher 2-4-1 (Visst är det fortsatt 165 000 Eurobonuspoäng som gäller?)
- Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord
- Vill du stanna ngn annanstans utöver destinationen? Nej
- Problemen med att boka 2-4-1 med "nya Tallin", gäller det även om man ska boka en simpel resa Stockholm Arlanda - Bangkok och hem samma väg dvs Bangkok - Stockholm Arlanda?
- Var är det bästa stället att söka tillgängliga Star Alliance awardsresor?
- Ngn som hört om onlineverktyget, om den kommer öppnas igen inom kort?
- Och så slutligen en "dum" fråga, undrar vad är orsaken att ni är så många som vill boka awardsresor leg per leg (gärna många leg)?
Tar tacksamt emot tips på förslag på resrutt och svar på mina frågor ovan. Stort tack på förhand