budgetresen%C3%A4r
New member
Vet någon var jag kan skaffa ett Maestro-kort med låga avgifter?
slugger4567 skrev:Maestro är ju avgiftsfritt att handla med på Ryanair t ex om jag minns rättKlicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Går det att handla med Maestro på nätet nu? Har som för mig att det inte går, är ju som till för < 14 åringar.Klicka för att utvidga...
Jag klicka på "Ansök" på www.kortio.se, men fick avslag. Sedan ringde det upp en säljare som ville att jag skulle skaffa ett annat kort istället.Magnus_K skrev:Ett tips är att kolla på Kortio.se.En samlad guide.Klicka för att utvidga...
Jag försökte öppna ett konto hos Handelsbanken, men de krävde att jag skulle bli helhetskund (lönekonto, bostadslån, pensionssparande, etc) hos dem. Är det normalt eller är de bara extra hårda i Malmö?Henry skrev:Handelsbanken har Frikort Maestro utan årsavgift.Klicka för att utvidga...
Har du konkreta tips? Jag är kund i Swedbank, men ett Maestro hos dem kostar 195 kr/år. Jag betalar gärna mindre.Lokföraren skrev:Låter som sådana kort dom slänger efter en. Kolla med någon annan bank om dom kan ge dig ett.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag försökte öppna ett konto hos Handelsbanken, men de krävde att jag skulle bli helhetskund (lönekonto, bostadslån, pensionssparande, etc) hos dem. Är det normalt eller är de bara extra hårda i Malmö?Andra tips var man kan skaffa ett Maestro till låg avgift? Jag är folkbokförd i Sverige.Klicka för att utvidga...
Handelsbankens lokala kontor är som sagt väldigt självständiga. Däremot har man rätt att öppna bankkonto utan krav på att bli helkund. Smidigast är att säga att man tänkt byta til banken, och först börja med ett lönekonto. Gör det på ett annat bankkontor som @agehall rekommenderar, och låt bli om att ta upp att du blivit nekad tidigare.agehall skrev:Pröva att vända dig till ett annat SHB-kontor. De är rätt "lokala" i sina beslut...Klicka för att utvidga...