henke12
Medlem
När du betalade 150k+ flaggade du för Amex innan att du skulle göra denna större betalning?
Jag har också gjort ett "stort" köp,
Valde att ringa innan, mest i självbevarelsedrift för att undvika pinsamheter i "kassan"
När du betalade 150k+ flaggade du för Amex innan att du skulle göra denna större betalning?
Du måste självklart ha över den kreditlimiten på amex annars går det inte.. Jag har betalt 150k+ med amex via billhop utan problems..
Tack! Ja ska nog slå en signal innan ev köp. Har det ngn betydelse för Amex att köpet kommer att gå via Billhop, dvs ska man tala om att det är ett kommande fakturaköp via Billhop eller bara flagga för att ett köp kommer att genomföras med kortet?Jag har också gjort ett "stort" köp,
Valde att ringa innan, mest i självbevarelsedrift för att undvika pinsamheter i "kassan"
Tack! Ja ska nog slå en signal innan ev köp. Har det ngn betydelse för Amex att köpet kommer att gå via Billhop, dvs ska man tala om att det är ett kommande fakturaköp via Billhop eller bara flagga för att ett köp kommer att genomföras med kortet?
Jag betalade för några år sedan ett par dussin fakturor runt 5kkr med billhop, använde det sedan inte på ett år och slog sen till med en renoveringsfaktura runt 50kkr. Då hörde billhop av sig för att få se originalfaktura och bakgrund till betalningen. Mitt tips är alltså att ha ordning på papper och liknande ifall du blir kontaktad. Vill minnas att det tog nästan 24h innan kontakt från billhop.
Märkligt beteende. Billhop får ju sina 2.5% och borde kanske inte fråga så mycket