Senaste nytt

Betala mastercard faktura med Amex?

J

Joakim Reinius

Guest
Hej

Jag vet inte riktigt om detta är om detta är ok, vilket är varför jag ställer frågan här inne.

Jag har ett SAS Mastercard
Jag har ett AMEX

Jag köper produkt X med SAS Mastercard
När fakturan kommer hem betalar jag den med Betalo och AMEX-kortet

Går det ens och om det går är det ok så man inte bryter någon regel?

Hej

Jag vet inte riktigt om detta är om detta är ok, vilket är varför jag ställer frågan här inne.

Jag har ett SAS Mastercard
Jag har ett AMEX

Jag köper produkt X med SAS Mastercard
När fakturan kommer hem betalar jag den med Betalo och AMEX-kortet

Går det ens och om det går är det ok så man inte bryter någon regel?
Det går inte att betala kreditkortsfakturor med betalo/billhop deras BG/PG är spärrade hos dom.

Det går inte.
FAQ – Betalo
Vilka räkningar kan jag betala med Betalo?
Du kan betala räkningar till plus- och bankgirokonton. Betalo erbjuder inte betalningar till PG- och BG-konton som tillhör inkassobolag, kronofogdemyndigheten, banker eller kreditinstitut. Som exempel kan du inte betala din kreditkortsräkning med Betalo.

Ett bra första steg är ju att läsa avtalen. Det står uttryckligen i AmEx villkor att man inte får använda deras kort för att betala andra kortskulder.

Tack för svaren, då vet jag ju att jag inte kommit på en bra sak :)

Ett bra första steg är ju att läsa avtalen. Det står uttryckligen i AmEx villkor att man inte får använda deras kort för att betala andra kortskulder.

Japp, så kan man göra, eller förlitar man sig till andras kunskap inom området och ställer en öppen fråga i ex ett forum där de allra flesta mer än gärna hjälper till med svar.

Japp, så kan man göra, eller förlitar man sig till andras kunskap inom området och ställer en öppen fråga i ex ett forum där de allra flesta mer än gärna hjälper till med svar.
Så alla som har frågor ska starta nya trådar istället för att åtminstone försöka att ta reda på svaret själv?

Blir många trådar.

Helt ok att ställa frågor även om man inte sökt svaret själv i T&C eller på andra ställen.
Det är ju dock önskvärt att man kanske försökt hitta svaret själv först men absolut inget krav.
Alla har inte heller lätt för att läsa T&C eller inte vet hur man ska söka för att hitta det man letar efter.

Med det sagt så välkomnar vi alla nya diskussioner på forumet, finns ingen anledning att hoppa på någon som ställer en fråga här som man vill ha svar på.

//Moderator

Toppen