Senaste nytt

Betala för sittplatser på Air France och KLM

Longhaul Paris–São Paulo. Kostnaden var 8716 kr, inte det billigaste, men eftersom jag skulle jobba hela dagen vid ankomst passade det mig bra. Min in-flight entertainment fungerade inte, så jag fick en voucher som kompensation direkt av pursern. Klanderfritt hanterad.

En härlig överraskning, även om jag inte vet om det är normalt.
Jag kollade min ekonomibiljett med Air France cirka 4 timmar före avgång för att se om det fortfarande fanns en tom stol bredvid mig.
Till min förvåning gick det att uppgradera sig till business mot en avgift i appen, utan budgivning eller kontakt med gate agent. Jag kunde inte motstå att köpa platsen.

Vilka regler gäller för när den här möjligheten finns?

Den finns när det finns lediga säten. Första gången man gör det får man specialpris efter det blir det dyrt. Poäng efter originalbokningen.

Jag har en partner award bokning till en familjemedlem gjort från EBG konto med 2-4-1 voucher. Resande är nybliven EBS men sittplatsval hos KLM funkar inte. Jag kan boka sittplats åt EBS resenärer hos Tarom på KLM flyg, men får inte till sittplats för medresenären. Tips?

Vi har redan rensat och lagt till EBS numret igen (SAS app/web).

Jag har en partner award bokning till en familjemedlem gjort från EBG konto med 2-4-1 voucher. Resande är nybliven EBS men sittplatsval hos KLM funkar inte. Jag kan boka sittplats åt EBS resenärer hos Tarom på KLM flyg, men får inte till sittplats för medresenären. Tips?

Vi har redan rensat och lagt till EBS numret igen (SAS app/web).
Det aabner sig nok op fra 3 til 1 dag foer afrejse, afhaengig af elite status. Men EBS er naeppe nok til at tilgaa exit og andre populaere saeder...

Toppen