Senaste nytt

Besöka Priority Pass lounge i München vid resa från terminal 2 (Lufthansa/Star Alliance)

mozartfan

Ny medlem
Hej!
Har frågor angående loungerna på Münchens flygplats.
Mitt plan från Venedig anländertill terminal 2, men prioritypass loungerna atlantik och europe ligger i terminal 1, är det långt att gå emellan, och får man använda både loungerna eller är det så att man bara har tillträde till en av varje beroende på vart man skall och vart man har varit?
 

Jacob

Medlem
Det är inte möjligt att gå mellan terminalerna så du får tyvärr nöja dig med att vänta i den allmänna transithallen om du inte har tillgång till Lufthansas egna lounger (Star Alliance guldkort eller Star Alliance business biljett).
 
Detta funderar jag kring. Denna info nedan gäller alltså bara om man har flight som går från T1an?

Detta saxat från Munich Airport - Changing planes

Yes! If your luggage is checked through for your connecting flight, you can use the shuttle that travels between the two terminals.
It departs from the stops at gates A31, C08 and D17 (Terminal 1) and the stops at Schengen and Non-Schengen Entry (Terminal 2).
For a comfortable transfer, and to ensure that you catch your connecting flight, it is advisable to leave plenty of time!
 

Jacob

Medlem
Det enda sättet att få reda på detta är att åka dig och prova, hoppa på bussen och se om de frågar efter boarding kort och i så fall accepterar att man byter terminal endast för att besöka en lounge i andra terminalen.

Med tanke på terminaluppdelning i München där terminal 2 endast kör Star Alliance och Lufthansa partners och terminal 1 alla övriga kan det inte vara något stort antal passagerare som behöver byta mellan terminalerna. Jag skulle kunna tänka mig att det är som på Arlanda där det finns en transferbuss mellan terminal 2 och 5 som man måste beställa (man ringer på en telefon så kommer den inom några minuter).
Minimum connecting time mellan terminal 1 och 2 ligger dock på endast 45 minuter, så lite flyt måste de ändå ha.
 
Toppen