Senaste nytt

Belmond, tips och erfarenheter?

rvarttinen

Medlem
Undrar lite över en liten men lyxig hotellkedja: Belmond. Har någon erfarenhet av att ha bott på något av kedjans hotell? Intryck? Bra, dålig? Har de något bonusprogram eller är affilierade med något existerande?

Ingen egen erfarenhet men om du bokar så verkar det som du ska boka via club om du är intresserad skicka pm så kan jag vidarebefordra en ”advisor” som kan boka åt dig, verkar vara deras motsvarighet till Virtuoso eller Luxury Circle
71f17a6a6030ae1d07c812709f36a805.png

Ingen egen erfarenhet men om du bokar så verkar det som du ska boka via club om du är intresserad skicka pm så kan jag vidarebefordra en ”advisor” som kan boka åt dig, verkar vara deras motsvarighet till Virtuoso eller Luxury Circle
71f17a6a6030ae1d07c812709f36a805.png
Tack - återkommer när det blir aktuellt.

Kedjan har väldigt bra rykte, har enbart lyxhotell.
Jag har bott på ett av deras hotell, Hotel das Cataratas i Iguaçu.
Mycket, mycket bra hotell, fina rum, oslagbart läge (man är vid fallen innan parken öppnar och horderna kommer)
dessutom mycket bra restaurang (Itaipu)
Bokade genom Kaligo, det hade ett mkt bra Avios erbjudande - enda gången jag
använt dem.

Det har ryktats IHG Rumored To Be In Talks to Acquire Belmond - One Mile at a Time men det blev tydligen inget.

Last edited:
Jag bodde i våras på Grand Hotel Timeo på Sicilien, Taormina. Med råge den mest lyxiga hotellupplevelsen jag haft. Men dyyyyrt (betalade inte själv). Vi snackar väl 600€+ per natt. Men vi hade svit med två våningar, hotellet hade en makalös utsikt och frukosten var fantastisk. Klassisk lyx. Men även baren var dyr, ca 30€ för en vanlig G&T. Det ingick en hel del canapes, men ändå...

Belmond har väl tåg också?

Bodde på Belmond Splendido i Portofino förra sommaren. Rekommenderar det starkt för besök i Portofino och/eller Cinque Terre! Oslagbart läge, fantastisk service, underbar mat samt ett personligt bemötande. Har för avsikt att utforska flera av deras hotell framöver, med siktet inställt på Thailand nästa gång.

/Jens

Semestrade på Belmond Rio Palace Copacabana för några veckor sedan. Riktigt bra, trevlig och uppmärksammad service, bland den bästa hotellpersonalen jag träffat på. Längesedan jag var på ett hotell utan att hitta något som störde mig=)

Belmond håller mycket hög klass. Finns inget att invända mot utom möjligen priserna, framförallt under högsäsong. Söker du femstjärniga lyxhotell är Belmond bra val.

Citerar mitt eget inlägg från tidigare i år.

Om Sicilien är intressant så kan jag rekommendera Belmond Villa Sant Andrea i Taormina. En dryg timme från flygplatsen i Catania (CTA). Som alla Belmonds hotell så håller de bra klass. Fem stjärnor och egen strand. Finns barnklubb men det är inget familjehotell. Priser från runt €300 och uppåt per natt (Du får kolla upp dagsaktuella priser). Ingår en del aktiviteter i priset, som tex båtkryssning.

Belmond Villa Sant’Andrea | Top Luxury Hotels, Taormina, Sicily

Toppen