Senaste nytt

Bekräfta Hertz Gold

I hopp om att försöka spara lite tid på LAX så tänkte jag att jag signar upp mig för Hertz Gold och bokar min bil genom det. Dock visade det sig att man ändå måste gå i den vanliga kassan första gången för att få sitt medlemskap bokat (Eller i vart fall står det Servicenivå: Standard på min bekräftelse). Så jag undrar helt enkelt om någon här vet om man kan få sitt medlemskap bekräftat i Sverige så det gäller i USA också? Helst utan att hyra en bil, vore nice att kunna droppa förbi lokala Hertz-kontoret och lösa det där.

Min erfarenhet är att du måste bekräfta medlemskapet i varje land. Så har det iaf varit i Tyskland och Österrike, trots att jag hyrt i Sverige innan.

Det ante mig. Om de inte ens kan synka medlemskapet mellan Europeiska länder är nog chansen minimal att få det synkat över Atlanten.

Signade upp mig för 2 år sedan, hyrde en gång i Sverige och när vi kom till Los Angeles 2 månader senare så stod namnet på tavlan, behövde inte bekräfta medlemskapet igen.

Kan tänka mig att det finns stationer som envisas med att vilja se körkort och kreditkort
i alla fall, så är det med Avis Prefererad t.o.m stationer där man hyrt många gånger tidigare.

Last edited:
För uppföljning: Jag ringde Hertz Gold-supporten och de sa att det skulle absolut gå. Det lokala kontoret kunde reda ut det efter lite krångel och mycket riktigt är bokningen uppgraderad till Hertz Gold Service. Guldstjärna till Hertz så här långt, återstår att se vad som faktiskt händer när jag kommer fram.

Slutet gått allting gått. När vi kom till LAX stod bilen där, mitt namn stod på skylten och nycklarna i tändning, bara att hoppa in och köra. Hela processen från att vi kom ut från terminalen till att vi rullade iväg i vår bil tog mindre än 15 min så guldstjärna till Hertz!

Kan tänka mig att det finns stationer som envisas med att vilja se körkort och kreditkort
i alla fall, så är det med Avis Prefererad t.o.m stationer där man hyrt många gånger tidigare.
Fast du kan ju ha förlorat körkortet efter senaste gången du hyrde bil. Kreditkortet kan ju också vara utgått, maxat, stulet eller spärrat.

Toppen