Senaste nytt

Beijing-frågor (transport till muren och shopping)

Jag har inte varit i Beijing på tre år, men nu är det snart dags igen. Jag kommer framförallt jobba, men har någon dag ledig, samt fritt på kvällarna. Jag var ute vid muren 2007, och skulle gärna vilja åka dit igen. Är det någon här som har numret till en pålitlig chaufför, dvs som inte skall åka inom 3 stycken kruktillverkare på vägen, samt som inte tycker att en kurva i uppförsbacke är ett bra ställe att köra om på?

De gånger jag tidigare varit där så har Yashow market vid Sanlitun varit ett måste. Om jag har förstått det rätt så har den marknaden nu blivit renoverad och det är "äkta" grejer och inte alls lika mycket prutmån. Vad är det som gäller istället, är det Silk Market eller Pearl Market? Är ute efter billiga shoppingfynd...
 

Thornado

Medlem
Jag kan rekommendera Harry som chaufför. Trevlig, bra bil, pratar bra engelska, bra service. Har åkt med honom själv och även rekommenderat honom till vänner som varit nöjda.
Email: haichen55@hotmail.com
Mobil: +8613311396096 (sms, whatsapp, wechat)

Personligen tycker jag att Silk Market är något "bättre" än Pearl Market (det är ju dock, som du verkar medveten om, kopior det handlar om och man måste pruta hårt - ca 10-20% av deras utgångspris brukar vara en rimlig nivå att betala).
 
Jag kan rekommendera Harry som chaufför. Trevlig, bra bil, pratar bra engelska, bra service. Har åkt med honom själv och även rekommenderat honom till vänner som varit nöjda.
Email: haichen55@hotmail.com
Mobil: +8613311396096 (sms, whatsapp, wechat)

Personligen tycker jag att Silk Market är något "bättre" än Pearl Market (det är ju dock, som du verkar medveten om, kopior det handlar om och man måste pruta hårt - ca 10-20% av deras utgångspris brukar vara en rimlig nivå att betala).
Tack! Vet du vad hans pris är till muren?

Jadå, jag är medveten om att det är kopior, hade tidigare bra koll på priserna också, då låg en piké-tröja på 40-50 RMB, gissar att det inte har ändrats så mycket på 3-5 år.
 
Toppen