Senaste nytt

Behind the scenes, Concious Traveler event (september 2025)

Thornado

Medlem
Hej!

Är det några andra här som ska gå på "Behind the scenes"-eventet med SAS för Concious Travelers på tisdag nästa vecka (9 september)? (alternativt motsvarande events på OSL eller CPH)

"This event is a unique opportunity to get glimpse behind the scenes in Arlanda/Gardemoen/Copenhagen airport and to be informed about SAS initiatives on sustainability in and around the airport(s)."

Ska bli väldigt intressant att se vad vi får se och göra. Med tanke på att det håller på från 7.45 till 14 så är det ju ett ganska rejält event. När jag registrerade mig kollade jag inte så noga på datumet, utan förutsatte att det var på en helg, så blev lite förvånad när jag insåg att det var en tisdag. Som tur är så funkade det i kalendern och jag ska dessutom flyga samma dag och lyckades hitta avgång senare på dagen, så passar bra att redan vara på Arlanda då.
Ska göra mitt bästa för att ge en liten "reserapport" här, får väl se om det är restriktioner på att fota på en del ställen.

Kanske en dum fråga, men det står att mötesplatsen på tisdag morgon är "SAS Service Point, Terminal 5". Vad är egentligen service point landside? Är det infodiskarna som är precis innan SAS-incheckningen eller?

Toppen