Senaste nytt

Behöver tips och inspiration till First för helst fyra personer

johan_fbg

Medlem
Skulle vilja bjuda några vänner på deras, och min, first first. Har 380k poäng på mitt EB-konto och lite fler på väg in. Har tre amex-vouchers.

• Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, Malmö eller Köpenhamn
  • Var är din destination? Valfri
  • När vill/behöver du resa ut? 22NOV – 13DEC (avresa torsdag eller fredag)
  • När vill/behöver du komma hem? 25NOV – 17DEC (hemkomst Sverige söndag eller måndag)
  • Hur länge vill du vara borta? en helg plus en dag (tors-sön eller fre-mån)
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna (eller 2 vuxna om 4 är svårt i First)
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business (allra helst First men Business funkar om det kan ge en bra upplevelse i lounge och/eller kabin)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har +380k poäng och bränner mer än gärna alla. I slutet av november har jag +100k fler.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Bra loungeutbud
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Destination är inte viktig även om Tokyo eller Seoul hade varit kul eftersom ingen av oss varit där.

Även ICN/Seoul brukar ha mycket platser i First nu med Lufthansa innan dom slutar flyga dit med First 2019.
Och dom flyger från FRA så då kan ni få in FCT

Award fares är din kompis för detta! Bara att skriva in minst 4 personer och First så kan du se i princip alla flighter inom 90 dagar där det finns tillgänglighet på First.

Finns just nu 99 flighter mellan idag och 25 november, där tillgängligheten är minst 4 platser i First.

Edit: Från Europa är det skralt - enbart Lufthansa (se bild)

Screen Shot 2018-08-29 at 10.32.38.png

Toppen