Senaste nytt

Behålla spend vid byte från SAS premium till Elite?

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. :)

Du skriver nämligen att det "flyttades" över när du uppgraderade, men att det inte ökade spenden på webbsidan. Sedan skriver du också att du inte har något behov av två vouchers, och att du inte tänker bråka om det. o_O

På websidan flyttades spenden över (vilket amex också skrev skulle ske i ansökan), så där har jag en spend på drygt 270kkr, men sen jag har fått mitt elite och spenderat ytterligare 100kkr så står det fortfarande 270kkr på websidan som spend 2017. Jag har den första vouchern som triggades från premium kortet och inser att jag inte kommer få någon voucher nummer två i år.

...men jag har inte poäng nog för att nyttja voucher nummer två, så därför inte heller någon anledning att bråka med amex om en voucher som ändå skulle brinna inne.

Trots att nedanstående står online så vägrar de flytta med spenden för en vän. Så tror inte att det går.

Visa bifogad bild 70241
Den där formuleringen har nämnts tidigare. Tydligen är det en felsyftning av Amex, där de egentligen menar att du har fortsatt tillgång till kontoutdragen för ditt gamla kort. Dåligt formulerat med andra ord och ännu sämre att de inte ändrar det trots missförstånden.

Den där formuleringen har nämnts tidigare. Tydligen är det en felsyftning av Amex, där de egentligen menar att du har fortsatt tillgång till kontoutdragen för ditt gamla kort. Dåligt formulerat med andra ord och ännu sämre att de inte ändrar det trots missförstånden.

Inte helt bra hanterat av dem i sådant fall, något de helt klart borde ändrat. Jag tolkar helt klart texten på hemsidan som att man får tillgodoräkna sig spend tidigare under året, men å andra sidan tänker jag kanske mer poängintjäning och spend för voucer än många andra jag känner utanför det här forumet. Man blir lätt lite skadad. :)

Toppen