Senaste nytt

BC Startkit

taxvalp

Medlem
För SAS-resenärer kan det löna sig att äga 400 aktier i bolaget då det ger rabatt på resor t/r inrikes och i Europa. Nu har ju kursen stuckit iväg en hel del men för oss som köpte en slatt i november 2012 efter krisuppgörelsen har det dessutom varit en god affär av andra skäl...
 

frta02

Medlem
För SAS-resenärer kan det löna sig att äga 400 aktier i bolaget då det ger rabatt på resor t/r inrikes och i Europa. Nu har ju kursen stuckit iväg en hel del men för oss som köpte en slatt i november 2012 efter krisuppgörelsen har det dessutom varit en god affär av andra skäl...

Ok, kan du berätta mer?
 

frta02

Medlem
Jag tänkte sammanfatta och uppdatera er lite såhär ca 4 månader efter mitt första inlägg här på BC.
Följande är nu uppnått sen September 2013:

- Star Alliance Gold på tre resor med Aegean Miles & Bonus. (CPH-MAD-CPH i Plus med SAS, ARN-MUC-CPH-ARN i SAS Go med LH och SAS, ARN-ZRH-SIN-ZRH-ARN i Economy med SWISS)

- Eurobonus basic medlem
- SAS EB Amex
- SAS EB Mastercard

Antal EB poäng idag: 73 235 poäng

- Avianca Lifemiles medlem. (Mitt "köpa miles" program för att förhopningsvis snart använda till award resande i F)

- Hilton Honors Guld (Genom "Fast Track to Gold, stay 4 nights")
- Club Carlsson Guld (Genom Rezidor aktieköp)
- Elite Hotell Svart (Tidigare Silver men statusmatch gav Svart)

Genom att enbart ändra mitt boknings/rese mönster har jag med realtivt små extra kostnader fått väldigt mycket tillbaka.
Från i stort sett noll till många fina och uppskattade förmåner.

Mål för 2014:

-Samla fler EB poäng genom resor,shopping och hotell,allt poängsamlande görs nu på EB.
-Uppnå Silver nivå hos SAS
-Behålla Guld status i mina hotellprogram
-Köpa Lifemiles vid nästa kampanj för att kunna boka en prisvärd award F-resa med frugan.
-Uppnå 2-4-1 Amex voucher att använda hos SAS på nya Business class till NY med fru i början på 2015.

Tack BC för alla tips och råd, ett helt fantastiskt forum för oss som gillar det där lilla extra!
 
Toppen