Bästa Star Alliance förbindelse Bangkok - Stockholm

bo-lindquist

New member
Hej,



Är en ny medlem här och skulle uppskatta andras erfarenheter till min rubrik.

Driver två mindre bolag I Thailand och Sverige.

Flyger denna sträcka ca 6 ggr per år mestadels med Thai Airways.

Är Orchid Plus Gold member sedan många år.

Tycker dock att Thai Airways blir sämre år för år, speciellt deras ombord service.

Flyger blandat Premium Economy och vanlig economy då jag själv står för biljetterna.

För priset av SEK 18,000 för Premium Economy borde det finnas bättre alternativ att flyga denna sträcka.

Provade Qatar Airways Bangkok – Doha – Stockholm i vanlig ekonomi klass.

På sträckan Doha – Stockholm används B787 med 31” pitch.

Inte tillräckligt om man som jag är 188 cm.

Hoppas på era värdefulla synpunkter om hur jag hittar bra alternativ utan att lämna Star Alliance.

MVH

Bo Lindquist
 
Det är ju mycket som väger in i valet av flygbiljett, men för 18.000kr kan du flyga business med Turkish Airlines om du bokar i god tid. Finns många inlägg här om deras Bangkok-flight. Jag var nöjd både dit och hem senast.
 
Jag delar din uppfattning till 100%. Har ungefär samma resmönster till Thailand, 4-6 ggr/år och blandat mellan Economy och Premium. Min upplevelse är att servicen i Premium till och med är sämre än i Economy. För egen del så ska jag ge Turkish en chans men tyvärr finns det inga Business till rätt pris i februari så det får bli längre fram. Det skrivs mycket gott om deras lounge i Istanbul så den kan också vara trevlig att få testa.
 
Om man är ute i hyfsad tid med bokningen så kan du också för det priset välja att flyga i business på Finnair med relativt få flygtimmar och ett snabbt byte i Helsingfors.
 
Göran C skrev:Om man är ute i hyfsad tid med bokningen så kan du också för det priset välja att flyga i business på Finnair med relativt få flygtimmar och ett snabbt byte i Helsingfors.Klicka för att utvidga...
T.o.r. Stockholm-Bangkok för 13.779 SEK verkar Finnair ta för Business Saver (€150 för ändring).
 
BA har väl en ganska bra tidtabell? 17-18 timmars restid på sträckan med byte i London.

Business från 19 500 SEK.
 
Jag föredrar swiss, både hård och mjukvara. P klass i Biz kan kosta 14-16000 med god framförhållning
 
Jag har fått känslan att Thai på rutterna till Stockholm/Oslo/Köpenhamn har bantats mer än andra rutter servicemässigt (exempelvis London eller Frankfurt). Har inte prövat någotdera men har en kollega som reser till Thailand ofta och han flyger i stort sett alltid (ekonomi) via Frankfurt då han tycker det är betydligt bättre service där jämfört med direktplanet. Men Premium Economy finns enbart till Skandinavien, eller hur?
 
AABack2ARN skrev:Jag har fått känslan att Thai på rutterna till Stockholm/Oslo/Köpenhamn har bantats mer än andra rutter servicemässigt (exempelvis London eller Frankfurt). Har inte prövat någotdera men har en kollega som reser till Thailand ofta och han flyger i stort sett alltid (ekonomi) via Frankfurt då han tycker det är betydligt bättre service där jämfört med direktplanet. Men Premium Economy finns enbart till Skandinavien, eller hur?Klicka för att utvidga...


Man kan väl misstänka att de gör som de flesta andra bolag och anpassat service efter konkurrensen. Och det behövs väl inte jättemycket för att slå de andra konkurrenterna med direktlinje. Pris är väl det enda som gäller på Skandinavien-linjerna, och minskar man servicen kan man trimma priserna.
 
Back
Top