Bästa brunchen i New York?

golfkillen

New member
Jag funderade ett tag på att posta detta i den befintliga restaurang-tråden för New York. Dock så är brunch såpass viktigt att den inte skall förpassas till en restaurangs bakgård!

Precis som rubriken ger sken av så är frågan, var hittar jag den bästa brunchen i New York? Både när det gäller maten och drycken. Finns det överhuvudtaget brunch med free flow champagne i New York? Jag är ute efter riktigt bra mat, förhoppningsvis champagne, och schysst söndags-stämning. Så även om jag i vanliga fall gillar den lokala syltan där grannen sitter i nätbrynja och rapar är jag denna gång ute efter lite högre klass.

Ge mig era bästa tips, t.ex så borde ju @Agö kunna rabbla brunchställen i sömnen!

Ett annat riktigt bra frukost/brunch ställe är Bubbys i Tribeca. Inget skumpaställe men svårslagen amerikansk frukost.

Vi käkade på Baltazar och Bagatelle när vi var i New York för något år sedan. På sistnämnda finns det mycket Champagne på menyn.

Är ingen brunsch-människa direkt så kan inte tala för om detta är de bästa ställena men det var gott i alla fall.

Senator skrev:Jag har bara varit på traditionell brunchbuffé på Waldorf Astoria som dukas upp. Galet gott, och mycket mat för ca $99 per person. Men det är för mycket..När jag går på Brunch i New York, gillar jagRed Rooster med Sunday Jazz BrunchSpotted PigBoboBalthazarAnnars har Time Out en bra guide:Best brunch in NYC: From boozy brunch to alfresco diningKlicka för att utvidga...
Vad är för mycket på Waldorf? Maten, priset, stämningen?

Golfkillen skrev:Så roligt att se har öppnat igen! Läst din länk och det får nog bli denna ändå. Överflöd och schysst utsikt.Klicka för att utvidga...
Jag får citera mig själv. Var på rainbow rooms brunch idag. Det var INTE prisvärt. Maten var väl någorlunda ok, och med utsikten förstår jag att man betalar lite mer. Däremot var servicen under all kritik. Att behöva vänta 15 minuter på en bloody Mary och ett glas vitt vin är inte ok. Likadan väntetid blev det för ett glas rött en timme senare. Så 300 usd för två hade vi hellre gjort något annat för. Men nu har vi i alla fall testat.

Back