Senaste nytt

Barnvagn som handbagage i Business på Qatar Airways?

KRYSS

Medlem
Hej,
jag lånade en tråd under övrigt också men det kanske passar bättre här. Hur noga är de med handbagageregler hos Qatar?

Vi har en babyzen Yoyo som är några cm för stor enligt reglerna.
50x37x25cm (20x15x10in)

Barnvagenen är 52 x 44 x 18 cm

Dock blir ju en vanlig Samsonite 55cm för stor då också. Får det inte plats på hyllorna eller hur fungerar det med måtten?

Omöjligt att svara på eftersom det innebär en gissning om hur den enskilda agenten skulle agera vid incheckning. En hypotes kan dock vara att en barnvagn tilldrar sig mer uppmärksamhet än en några cm för stor väska.

Hej,
jag lånade en tråd under övrigt också men det kanske passar bättre här. Hur noga är de med handbagageregler hos Qatar?

Vi har en babyzen Yoyo som är några cm för stor enligt reglerna.
50x37x25cm (20x15x10in)

Barnvagenen är 52 x 44 x 18 cm

Dock blir ju en vanlig Samsonite 55cm för stor då också. Får det inte plats på hyllorna eller hur fungerar det med måtten?
Jag tror den absolut går in i hyllorna. Kan du inte fälla ihop den och lägga den i en ICA-kasse så slipper du ev. frågor vid incheck?

Jo det kan jag. Får tom med en fin svart påse till vagnen. Men vet inte om det är värt att chansa. Då blir man tvungen att checka in den utan något skydd ifall man blir påkommen.

• Gilla
Reactions: Gus
Vi har åkt QR ARN - CPT via Doha och hem utan problem med en Babyzen Yoyo i Business. Dom försökte stoppa oss vid gaten 2 gånger men då förklarade vi att det är en Yoyo och att den är godkänd att ha som handbagage ombord och då gick det fint. Den går lätt in i handbagagehyllorna i både 777, 787 och 737 för den delen. Supersmidig att rulla ombord med ända fram till ditt eget säte.

Toppen