Senaste nytt

Bakre business class på SAS A340-300, rad 9-10

Flytoheaven

Medlem
Hej,

Vad har ni för erfarenheter av rad 9-10 i BC på A340-300 ? Åker till Hongkong nästa söndag och lagt in en uppgraderings önskan. Som man kan se nu så finns det ca 4 platser kvar i den främre delen, rad 1-8 och inga fönsterplatser då jag är en fönsterdrömmare :). Blir man störd mycket av folk som springer på muggen? Hur ser det ut bakom rad 10?

Ny medlem sen igår men har ghostat här ett bra tag och fått otroligt mycket bra tips i massa intressanta trådar.

Hadde 10A på SFO-CPH for et år siden og synes det var herlig, merket ikke noe lyd bakfra og er heller ingen trafikk fra noen som helst. Eneste ulempen er at det kan være tomt for ditt førstevalg på maten, og at enkelte har sagt at de har følt seg litt "glemt" av kabinpersonalet.

Bakom rad 10 är plus ska självklart vara en gardin mellan klasserna. Du blir lika störd av toabesök som om du skulle sitta på rad 8. Åker du ensam eller i sällskap?

Tack för snabba svar! Blev lite misstänksam då det var i stort sätt fullt fram till, men helt tomt bak.

Jag reser själv.. Ska vidare till Manila och Dumaguete. Håller tummarna att min uppgradering går igenom då det i så fall blir premiär i BC på detta flyg.
Flyger annars för det mesta i Plus bara.

Tack för snabba svar! Blev lite misstänksam då det var i stort sätt fullt fram till, men helt tomt bak.

Jag reser själv.. Ska vidare till Manila och Dumaguete. Håller tummarna att min uppgradering går igenom då det i så fall blir premiär i BC på detta flyg.
Flyger annars för det mesta i Plus bara.
För min del är enda anledningarna till att inte sitta där, att du kan bli påtvingad fisken när allt annat är slut, och att du får vänta på maten.

Vi satt på rad 9 till Hong Kong strax före jul. Skönt med liten privat kabin, men stördes lite av att de hade ett tänt galley framför som lös in i ögonen, men när man sover kan man ju ha ögonbindel. Annars sög det att maten kom väldigt sent till oss (redan sen avgång kombinerat med SAS slöa servering hjälper heller inte). Och vid boarding passerar alla förbi.
Kanske låter lite för negativt. Skulle nog välja rad 9 igen, om inte typ rad 1 finns ledig. Ungefär samma utökade utrymme också.

Jag sitter hellre i främre kabinen och så långt fram som möjligt, just för att bli serverad mat/dryck först och inte riskera att något är slut.
Utöver detta skulle jag alla dagar i veckan ta vilket business säte som helst efter en uppgradering om det gick igenom.

Jag tycker rad 9 är bäst i hela kabinen! Ofta lugnt och skönt och med suveränt benutrymme! När vi flög hem från Shanghai hade vi hela den bakre kabinen för oss själva så jag och dottern lekte kurragömma bland sätena :).

9A är min absoluta favoritplats då den ligger nära chips- och ölbuffén :D. Samtidigt som man kan ha uppsikt över resterande del av familjen på 9 D-F. Reser man själv är nog 9 H att föredra då den är lite mer privat.

Toppen