Senaste nytt

Bagageregler för divese Economy Light/Saver produkt hos olika europeiska flygbolag

Detta tår att läsa på LH:s hemsida:

When booking the Economy Light fare, a fee for checked baggage also applies to Miles & More status customers and Star Alliance Gold members. As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively at the airport check-in counter. When booking a piece of baggage e.g. online or at a travel agency, a baggage charge applies.

https://www.lufthansa.com/xx/el/economy-light-fare

Någon som utmanat dem och fått det att fungera i verkligheten?
Vad menas ens? Att man kan dyka upp på flygplatsen och gratis checka bagage, men om man lägger till bagage online så kostar det..?
 

travellerrr

Medlem
Detta tår att läsa på LH:s hemsida:

When booking the Economy Light fare, a fee for checked baggage also applies to Miles & More status customers and Star Alliance Gold members. As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively at the airport check-in counter. When booking a piece of baggage e.g. online or at a travel agency, a baggage charge applies.

https://www.lufthansa.com/xx/el/economy-light-fare

Någon som utmanat dem och fått det att fungera i verkligheten?
Har aldrig fungerat för mig. Reser ganska ofta med LH i tjänsten där det alltid bokas billigast möjliga biljett. På Arlanda brukar väskan få åka med utan kostnad däremot hem har jag alltid fått betala vid incheckning. Är EBG och checkar alltid in i businesscounter. Har flugit flertalet gånger från ATH, LCA och OTP.
 

J-R

Medlem
Någon som har koll på vad som gäller för Lufthansa/Swiss nu? Är EBG medlem, reser till Miami från Göteborg med Economy Light biljett. Jag tolkar Lufthansas hemsida som att jag kan checka in ett bagage gratis (kan ej förbokas), men på deras ”Luggage calculator”-verktyg kommer det inte upp något om detta.
 

palmen

Moderator
Någon som har koll på vad som gäller för Lufthansa/Swiss nu? Är EBG medlem, reser till Miami från Göteborg med Economy Light biljett. Jag tolkar Lufthansas hemsida som att jag kan checka in ett bagage gratis (kan ej förbokas), men på deras ”Luggage calculator”-verktyg kommer det inte upp något om detta.
Första träffen på Google tar dig till Lufthansas sida där de förklarar exakt vad som gäller

Som Star Gold har du ett gratis bagage även på economy light biljetten och detta löser du vid checkin, enligt Lufthansas hemsida.
 
  • Gilla
Reactions: J-R
Toppen