Som Krugernörd har jag redan läst den där tråden om Kapstaden och försökt ta den lite off-topic till Kruger ibland, men nej det står tyvärr ingenting i den som du frågar om här
Du kommer att se rekommendationer om "torra säsongen" april-september när du kollar i guideböcker, men av våra tre långa besök i parken var det det "torra" vi gillade minst - så nu ska vi dit igen i 9 dagar i januari

Torrt är inte på skoj där - det ser ut som ett månlandskap och titt som tätt anläggs kontrollerade bränder för att inte typ hela parken ska brinna upp på en gång. Det är rent ut sagt fult, och för mig väger inte "lättare att se djuren" upp det. Krugerparken är oerhört djurtät! Det är inte som att spana efter älg eller ens rådjur i Sverige. Frekvensen är istället att jämföra med hur ofta du ser en fågel i Sverige, och jag skojar inte.
Därför tycker vi det är klart roligast att åka under Krugers sommar (vår vinter, desto bättre!) när nästan alla djur har ungar och hela parken är illgrön, helt fantastiskt! Då tar vi gärna Malarone en vecka och kanske några regnskurar i utbyte (och då avskyr vi ändå regn).
En period jag särskilt kan rekommendera är januari efter Sydafrikas skollov, när priserna rasar och utbudet ökar.
Rikta dock in dig på nästa år, de bästa stugorna bokas upp tidigt, ca 8-11 månader i förväg.
Om du inte vill ta malariamedicin så skulle jag satsa på april-maj innan det hunnit bli för torrt. Då har du även bästa tiden för att se t.ex. Victoriafallen i Zambia/Zimbabwe.
Det var lite kortfattat, har inte mycket tid idag tyvärr.