Senaste nytt

Bästa Star Alliance Business till Maldiverna

Matore

Medlem
Funderar lite på vilken routing det ska bli till Maldiverna på nästa bonusresa.
Ser just nu på SQ eller TK, kanske Swiss eller Austrian.
Den enda business jag prövat är SQ. Vilken business tycker ni är bäst av dessa? Eller finns det någon annan kreativ routing? Viktigast för oss är sitt- och sovkomfort och mat.

Funderar lite på vilken routing det ska bli till Maldiverna på nästa bonusresa.
Eller finns det någon annan kreativ routing? Viktigast för oss är sitt- och sovkomfort och mat.

Varför inte passa på att boka RTW? exemplevis:

ARN-ZRH - SAS Plus
ZRH-LAX - Swiss Business
LAX-AKL - Air NZ Business
AKL-SIN - Singapore Business
SIN-MLE - Singapore Business
MLE-IST - Turkish Business
IST-ARN - Turkish Business

Då får du testa 5 olika flygbolag samt se en massa roliga resmål. Sedan så kan du göra en reserapport där du betygsätter upplevelsen mellan dessa bolag, med speciell fokus på sovkomfort och mat :)

Jag tycker Turkish har bra flygtider! Om du kommer från Istanbul så har det passat oss bra med sjöflyg, och incheckning på vald resort.
Nu är det ju ingen höjdar produkt att flyga gentemot SQ men jag tycker att det uppvägs av flygtiderna då boendet är så viktigt/kostsamt.

Jag tycker Turkish har bra flygtider! Om du kommer från Istanbul så har det passat oss bra med sjöflyg, och incheckning på vald resort.
Nu är det ju ingen höjdar produkt att flyga gentemot SQ men jag tycker att det uppvägs av flygtiderna då boendet är så viktigt/kostsamt.

+1 på den. Flög Turkish dit i höstas och på förhand ingen höjdare att lyfta ett par timmar efter midnatt men man somnade gott och fick en halvdag extra på resorten vid ankomst. Samma sak på hemvägen med avgång kring midnatt, nästan heldag på resorten och sedan middag i Malé och dusch i PP-loungen på MLE. Jag är annars tveksam till nattliga avgångstider men på denna resa passade det oss perfekt. Hellre en timme i solstolen än en timme i ett business-säte...

Toppen